nuffnang ads

Selasa, 4 Oktober 2011

pertama kali ambil lesen kereta..aku gabra

Teringat pada masa mula mula nak ambil lesen kereta.Cikgu kelas memandu tu tanya
pernah bawa kereta tk?Aku jawab penah..tahulah sikit sikit.Lepas tu dia tanya lagi
penah tk bawa motor yang ada kluc..aku jawab pernah bawa.Cikgu tu kata..kalau macam tu tak jadi masalah.Nah ambil kunci.Hehehe.sebenarnya aku tak reti bawa kereta...mengaku pandai untuk kurangkan kos pembayaran.

Bila dia suruh aku bawa kereta tiba tiba aku jadi gabra..hinggakan aku terlupa mana satu brek dan mana satu kluc.Masuk gear satu asyik mati engine sahaja.
cikgu tu kata ...laaa tadi kau kata dah tahu bawa kereta.Aku hanya mampu menyengeh saja.hahaha

Hari pertama belajar aku nyaris langgar orang mabuk melintas jalan.Aku brek emengency sambil pejamkan mata dan hingga engine kereta mati dan cikgu di sebelah aku terkejut beruk dan kaki dia pun macam membrek juga.hehehehe...

Bila masa nak test di JPJ aku cuba cool down...bila tiba giliran aku...hati rasa gemuruh sikit...ramai mata memandang....rasa macam nak cakap jangan pandang akulah.

Untuk test parking naik bukit dan brek mengejut aku lulus.Bila tiba test di jalan raya aku gagal sebab bila tiba di trafik light engine mati.Hampeh!!!.
Seminggu berikutnya aku test lagi sekali...dan kali ini aku berjaya...aku menjerit yes..yes.. LULUS.

Kini aku dah terlalu mahir bawa kereta. 2...3 kali dah kena saman sebab bawa lebih had laju.
Semenjak selalu kena saman aku semakin berhati hati masa memandu dan mengikut peraturan jalan raya.Bersopan di jalan raya..itulah antara perkara yang diajar masa mula mula nak ambil lesen kereta.

29 ulasan:

  1. kite steady je masa belajar kereta. lalala


    masa jpj. semua lulus. seminggu dapat p terus ganti lesen tak de p. hehee :p

    BalasPadam
  2. sampai 1 tahap dkna malas dah nak drive...mau ada driver lak...heheeee...

    BalasPadam
  3. hihihi..sekali ambik jer dah pas..tak gabra pun..cuma terpaksa control ayu sbb pegawai jpj tu hensem..hahahah

    BalasPadam
  4. err... masa belajar je sopan... bila dah dapat... hoho... aku la raja jalan raya!

    BalasPadam
  5. siti- yer lah tu.
    dkna- hahaha.
    penbiru- sempat nk ngurat
    t.karut- bahaya tu

    BalasPadam
  6. ngeh3.....

    teringat juga zaman amik lesen dulu...ambil sekali ja...

    n sekarang masih hati2...xpernah kena saman lagi.hehe...;-)

    BalasPadam
  7. x amik lagi... huhuhuhu
    xtau bila nak x amik..
    xde msa la..
    leh ke belajar pjj ke?
    hehehehe

    BalasPadam
  8. hehe. saya belom ada kereta sendiri, masih takut nak bawak. huhu

    BalasPadam
  9. alin xambik lesen lagi...n xtau pape pasal kete.try bawak jauh skali.agaga~

    BalasPadam
  10. dulu amik lesen cikgu giler garang..main maki2 je..tp alhamdulillah sekali je test JPJ :)

    BalasPadam
  11. bui rilek2 jer ms ujian tu
    p,dlm hati kecut habis..nasib baek lulus

    BalasPadam
  12. hahhaha.. setakat nie ak xpenah la lagi kene saman.. minx2 la sentiasa bawak cermat.. huhu

    BalasPadam
  13. salam abghani...kelakar cite ni....apa2 pun skg dah ada lesen jgn memandu dgn cuai lg...:)

    BalasPadam
  14. hahahaha. kalau saya JPJ yang gatu apa kena wat. hehe

    BalasPadam
  15. memang gabra bro.. dari tau jd tk tau.. kih kih kih

    BalasPadam
  16. Haha kebanyakkan org gabra bla nk ambik lesen, tambah2 bla test JPJ, lagilah.. Hana pun rasa mcm tu gak masa ambk lesen 2 thn lpas. tkt sgt2. tp terpaksalah sebab xkn nak menumpang org selama2nya nk g keje. ^_^

    BalasPadam
  17. dulu sy gagal bukit, test jln raya lulus hehe tp tetap jgk kena ulang test bukit hehe

    BalasPadam
  18. first time ambil lesen sy fail jalan raya sbb bawak macam org tere..


    p/s: skang sy dah x pandai drive..auto bolehlah kut..

    BalasPadam
  19. hari pertama belajar memandu, aku nyaris langgar aunty cina naik basikal.

    hari penilaian, aku hampir langgar pegawai JPJ.

    BalasPadam
  20. lom pi belajaq lg..hehe. kami dak2 bawah umur.. tett..

    BalasPadam
  21. Sama juga kena ambil 2 kali ujian memandu. Nak kata sekarang bijak bawa kereta masih lagi tak pandai :)

    -wina1979-

    BalasPadam
  22. saya dulu tak gabra sgt sb my abah dh ajar before pergi kelas memandu.
    tp time beljar dgn abah lg gabra!
    abah garang. hehek!

    BalasPadam
  23. shera lepas accident terus takut nak bawa kereta... fobia jap

    BalasPadam
  24. Cam mn nk ilang nervour?? Hihi
    bakal nie

    BalasPadam
  25. mak aih!
    cmne ni?
    lum amek lg.
    neves la nk bwk kete kt jln .
    takut lggar org (nk lggar org knp)

    ermmm....masalah tol . haha ::)

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik