nuffnang ads

Khamis, 1 Mac 2012

Lewat kahwin dan Cepat Kahwin

Berapakah umur yang dikatakan lewat kahwin bagi Perempuan dan Lelaki di zaman sekarang ini.Bagi aku kalau wanita lepas umur 26 tahun sudah di kira lewat dan lelaki lepas umur 30tahun juga sudah di kira lewat.
Kenapa lambat kahwin.Munkin sebab jodoh belum sampai.Masih belajar lagi..kebanyakkan yang masuk Universiti kalau ambil diploma paling tidak pun umur 23 sudah keluar universiti lepas tu masuk ke pasaran kerja..2 tahun jumpa jodoh dan umur 26 baru kahwin.Kalau ambil ijazah mungkin umur 28 baru fikir pasal kahwin.
Ada orang pentingkan kerjaya dari berkahwin.Mereka nak mantapkan ekonomi sebelum berkahwin.Orang begini biasanya kalau wanita selepas umur 30 dan lelaki selepas 40tahun.
Katakanlah umur wanita umur 28 dan lelaki umur 30 baru nak berkahwin.Dapat anak setahun lepas tu.Bila umur lelaki 50 tahun anak sulung baru berumur 19 tahun.Ini bermakna anak itu rasanya masih belum bekerja dan anak yang lain masih bersekolah.
Pasangan tersebut perlu bekerja lagi untuk saraan anak anak.Rata ratanya mereka mempunyai 1-3 orang anak.

Bagi yang kahwin seawal 20an mukin bila umurnya 50tahun anaknya sudah berumur 30 tahun.Kebaikannya semua anak sudah dewasa.Bagi yang kahwin awal rata ratanya mereka mempunyai 3-5 orang anak.

nota:aku umur 25 dh kahwin..nie kira cepat atau lewat.

1 ulasan:

  1. salam;
    Kalau semua sudah sedia kawen awal adalah baik tak kira lelaki atau perempuan.

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik