nuffnang ads

Selasa, 8 November 2011

Betulkah Umat Islam Mudah Di Hasut?








DALAM khutbah sempena Aidiladha, kelmarin Mufti Besar Arab Saudi, Sheikh Abdul Aziz Al Sheikh telah memberikan peringatan kepada umat Islam supaya tidak diperalatkan sehingga menyebabkan rakyat dan pemimpin bertelagah.
Ia adalah satu peringatan yang tepat pada masanya ketika umat Islam di seluruh dunia sedang berhadapan dengan pelbagai kemelut.
Lihat sahaja apa yang berlaku kepada negara-negara Islam di Asia Barat yang satu demi satu terjerumus dalam lembah huru-hara akibat campur tangan pihak asing.
Atas nama demokrasi, hak asasi dan keadilan, pihak-pihak asing dengan mudah memberi bantuan ketenteraan kepada puak pemberontak yang menyokong agenda mereka untuk menjatuhkan pemimpin Islam yang mereka tidak sukai.


Peringatan Sheikh Abdul Aziz Al Sheikh itu pula perlu dijadikan panduan kerana beliau tidak mempunyai apa-apa kepentingan politik sebaliknya atas tanggungjawab sebagai Mufti Arab Saudi yang melihat kedudukan umat Islam kini yang semakin lemah.




bilapahatberbunyi:bibit perpecahan telah sampai di Malaysia.Musuh Islam tidak akan berhenti menyerang sehingga kita lumat.


Bersatu kita teguh mempertahankan agama Islam yang kita anuti dan cintai.

3 ulasan:

Ulasan dari Blogger terbaik