nuffnang ads

Ahad, 31 Julai 2011

Satu Perjalanan Desember 1996-Pengalaman Terindah

Kini anak aku Abdul Azim dah berusia 4 bulan.Bayi kalau usia begini memang seronok kalau kita geletek atau mengagah kan nya.Sungguh comel kalau lihat bayi tersenyum ketawa.Aku kalau boleh nak kan anak aku sentiasa bayi.Bau bayi sungguh sedap di bau.Tak puas kalu menciumnya.

Ayang aku dah mula bekerja setiap hari aku hantar dan balik.Anak aku Ibu mertua yang jaga.Besar jasa dia orang kat aku.Jasa mu tetap di kenang.Tak terbalas rasanya.

Setiap pagi bila ayang buat sarapan aku akan jaga anak dan begitu juga bila waktu balik dari kerja, aku jaga anak ...ayang masak.Oleh kerana dua dua bekerja...jadi kerja rumah kena bahagi bagikan atau buat bersama sama.Tugas aku lebih kepada membantu seperti pembantu tukang masak,basuh baju atau sidai kain tapi yang aku tak suka buat lipat kain.Lipat kain memang aku malas nak buat..entaklah rasa macam lecehlah.

Baru anak seorang ...terasa kesibukannya..demi anak ....aku dan ayang sanggup korban masa rehat untuk diri sendiri.Tiada istilah masa peribadi..Aku sebenarnya adalah serba sedikit pengalaman jaga bayi.Dulu kalau cuti sekolah aku selalu pergi kerumah kakak aku yang dah berkawen.Dulu jaga anak saudara kini jaga anak sendiri pula.
Jaga anak kecil ni memang seronok tapi memenatkan....penat tolak ketepi yang penting kepuasan diri dan rasa tanggungjawab-

7 ulasan:

  1. Memang penat jaga budak kecil lebih-lebih lagi yang dapat kaki tu, aktif aje lari-lari dan semua nak usik. Hehe.

    Nasib baik yer mak mertua tolong jaga. Alhamdulillah.

    -wina1979-

    BalasPadam
  2. saya suka jaga budak2..seronok..hehe

    tapi yg tak seronok kalau budak menangis huhu

    BalasPadam
  3. bertuahlah isteri sbb abghani sudi tlg dia buat keje rumah..cam sy ni amik keputusan jd surirumah sbb hubby sy mmg x suka buat keje rumah..jd jln terbaik biarlah sy berkorban x keje kan kan..tp hubby sy rajin tidokan anak..:) - sbb dia leh tido skali hahaha

    BalasPadam
  4. NA:mmg penat tapi itu pengalaman terindah.

    SK:-budak nangis mmg tension

    RA:-Tidurkan anak tu biasa tu berlaku anak tk tidur kita yg tidur...hahaha

    BalasPadam
  5. hilang penat bila tgk kerenah anak nie..tul tak???

    BalasPadam
  6. Abghani..adeh..ramai tak paham maksud entry sya,hahaha.

    Actually, bukan internet sy yg slow.. saya maksudkan, diri saya yang slow..yela,bulan puasa ni kan..huk3

    BalasPadam
  7. FA-betul betul betul

    TL-OOoooooo....I C

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik