nuffnang ads

Sabtu, 31 Disember 2011

Kisah Artis-Rozita Che Wan



Pelakon jelita, Rozita Che Wan, 38, mengakui keluar bersama pelakon yang digosipkan mempunyai hubungan cinta dengannya iaitu Zain Saidin di Genting Highlands, Pahang Selasa lalu.Rozita diminta mengulas mengenai hubungannya dengan Zain selepas beberapa orang peminat dan juga pekerja di pusat peranginan itu yang melihat mereka...."Memang saya pergi ke Genting Highlands bersama Zain tetapi jangan salah anggap pula sebab anak-anak saya pun ikut sama. Kebetulan pula sekarang ini tengah cuti sekolah," katanya kepada mStar Online ketika dihubungi.Rozita berkata, percutian sehari itu turut disertai oleh dua orang anaknya iaitu Ammar Effendy,15, dan Aniq Ezzra,12, yang sekarang ini sedang bercuti penggal persekolahan

salam 2012..wassalam 2011

Tiada apa hendak dikata di tahun baru 2012
aku nak bahagia bersama keluarga
hati tenang tanpa gundah gelana.
2011 tetap di ingati
kenangan tetap jadi kenangan
yang baik dijadikan tauladan
yang tak baik dijadikan sempadan.

wassalam,
bilapahatberbunyi-abghani

Jumaat, 30 Disember 2011



Video pemuda Malaysia sentuh perasaan selebriti AS

Gambar-TIMOTHY TIAH (kanan) dan Audrey Ooi.

KUALA LUMPUR, Malaysia - Satu klip video yang menunjukkan seorang rakyat Malaysia, Timothy Tiah melamar teman wanitanya telah memenangi hati ramai selebriti Amerika Syarikat (AS) termasuk hos rancangan pertandingan nyanyian American Idol, Ryan Seacrest dan penyanyi Christina Perri.
Seacrest memuji klip video berkenaan sebagai menyentuh perasaan manakala Perri, 27, yang popular dengan lagu Jar of Hearts mengaku ia membuatkan dia menangis.
"Saya menangis dan tersenyum pada masa yang sama!" kata Perri dalam komen di akaun Twitter miliknya.
Perri menyatakan bahawa dia menganggap lagunya, A Thousand Years yang digunakan dalam klip video berkenaan sebagai satu penghormatan buat dirinya.
Pujian dua selebriti itu membantu klip video berkenaan ditonton hampir empat juta kali dalam tempoh seminggu klip video itu dimuatkan di laman sosial termasuk YouTube sekali gus menjadikan Tiah dan kini tunangnya, Audrey Ooi, 26, sebagai contoh kepada pasangan kekasih di seluruh dunia.
Memiliki kerjaya sebagai usahawan Internet, Tiah yang berusia 27 tahun berkata, dia sebelum ini tidak berminat untuk berkahwin selepas banyak mendengar kisah keruntuhan rumah tangga rakan-rakannya.
"Namun, saya menyedari tiada gadis lain yang menawan hati saya seperti yang dilakukan Ooi. Tidak ada gadis lain yang saya pernah terfikir dalam pertimbangan untuk dikahwini," kata Tiah kelmarin.
Klip video berkenaan memainkan lagu balad popular Perri, A Thousand Years dan dirakam oleh sebuah syarikat pengurusan perkahwinan.
Video itu menunjukkan Tiah membuat kejutan semasa Ooi makan malam bersama dengan rakan-rakan di sebuah restoran Itali di Kuala Lumpur pada 30 November lalu.
Ia menunjukkan Tiah dengan gementar berjalan memasuki pintu berkaca restoran itu dam melambaikan tangan untuk mendapatkan perhatian Ooi di restoran.
Ooi kelihatan bingung semasa Tiah yang tersenyum memegang beberapa poster yang mengandungi mesej dan kini menjadi popular di online.
Salah satu poster itu menyatakan: "Jika anda sukakannya, kenapa anda tidak menyarungkan sebentuk cincin."
Sebelum poster itu ditunjukkan, Tiah menunjukkan Ooi sekeping gambar watak animasi Puss in Boots dengan mata seperti merayu dengan ayat: "Sudikah anda berkahwin dengan saya."
Klip video lima minit itu berakhir dengan Tiah melutut dan menawarkan Ooi sebentuk cincin dan bunga.
Ooi sebak dan menawarkan lamaran itu.
Mereka berkenalan selama tiga tahun selepas bertemu pada majlis ulang tahun kelahiran Ooi.
Pemilik-pemilik laman blog mula menyiarkan klip video berkenaan selepas Seacrest menghebahkannya di Facebook dan Twitter pada 23 Disember lalu.


bilapahatberbunyi:- aku dulu tak macam nie masa nak buat lamaran

Khamis, 29 Disember 2011

Aduhai kenapa jadi begini....



Dua beradik azab dirantai bapa
Gambar-DUA kanak-kanak ditinggalkan oleh bapa mereka dalam tandas sebuah rumah kedai di Butterworth semalam
.
BUTTERWORTH – Seorang bapa tergamak memperlakukan dua orang anaknya yang berusia dua dan enam tahun seperti anjing apabila bertindak mengikat kaki kiri mereka dengan rantai besi di dalam tandas rumahnya.
Pasangan adik-beradik itu ditinggal seharian oleh bapa mereka ketika dia keluar bekerja dengan alasan anaknya itu nakal dan tiada orang menjaga mereka ketika dia tiada di rumah.
Perbuatan lelaki berusia 40-an yang tidak berperikemanusiaan itu terbongkar apabila kedua-dua beradik tersebut menjerit dan menangis kelaparan pada pukul 6 petang kelmarin kerana mereka tidak diberikan makanan oleh bapa mereka.
Jeritan kedua-dua beradik itu membongkar perbuatan kejam bapa mereka selepas jiran-jiran yang tinggal di kawasan rumah kedai dua tingkat itu memaklumkan perkara tersebut kepada polis.
Bertindak atas maklumat, sepasukan polis menyerbu rumah tersebut di Taman Mawar, Raja Uda dekat sini dan menemui seorang budak perempuan berusia enam tahun bersama adik lelakinya berumur dua tahun dalam keadaan menyayat hati.
Ketika ditemui pada pukul 8.45 malam, kedua-dua beradik itu yang diikat dengan rantai dan dikunci dengan mangga besi hanya memakai baju-T serta seluar dalam di dalam tandas.
Ketika diselamatkan, bapa kanak-kanak tersebut yang bekerja sebagai buruh tiada di rumah kerana keluar bekerja sejak pukul 3 petang kelmarin, manakala ibu mereka yang merupakan warga Thailand pula dikatakan telah meninggalkan tiga beranak itu sejak sebulan lalu.
Difahamkan, kedua-dua beradik itu diperlakukan sedemikian oleh bapanya sejak sebulan lalu setiap kali dia keluar bekerja selepas ibu mereka menghilangkan diri.
Ketua Polis Daerah Seberang Prai Utara, Asisten Komisioner Zulkifli Alias berkata, seorang penduduk yang mendengar jeritan dan tangisan kanak-kanak itu cuba membantu mangsa tetapi malangnya pintu rumah tersebut dikunci dari luar.

bilapahatberbunyi:-Terdesak tapi carilah cara yang sesuai(tengok pd gambar tandasnya kotor)

Rabu, 28 Disember 2011

Rajuk seorang wanita............

Wanita merajuk sampai mati
MELAKA – Seorang wanita Vietnam yang merajuk bertindak nekad terjun dari pacuan empat roda dipandu kekasihnya di Lebuh AMJ berhampiran Rembia, Alor Gajah di sini pada Rabu lalu.
Mangsa yang cedera di kepala meninggal dunia pada Jumaat lalu selepas tiga hari bertarung nyawa.
Dalam kejadian pada pukul 10.45 malam itu, mangsa, Hyunh Ann Nyuyut, 29, terjun dari kenderaan Mitsubishi Triton yang sedang bergerak.
Teman lelaki mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Yong, 35, berkata, ketika kejadian, dia dan mangsa dalam perjalanan dari rumahnya di Rembia ke sebuah bank di Pekan Alor Gajah.
“Selepas kira-kira dua minit kenderaan bergerak, Ann Nyuyut yang membebel sejak mula menaiki kenderaan bertindak membuka pintu Mitsubisihi Triton lalu terjun.
“Sebelum keluar rumah, kami tidak bergaduh atau bertengkar namun Ann Nyuyut tiba-tiba merajuk sejak mula menaiki kenderaan tanpa diketahui puncanya,” cerita Yong warga tempatan ketika ditemui di Rumah Mayat Hospital Melaka di sini semalam.
Yong yang merupakan seorang kontraktor berkata, dia yang terkejut melihat tindakan mangsa segera memberhentikan kenderaan bagi membantu mangsa.
Namun sebaik dia memangku Ann Nyuyut, wanita itu sudah tidak sedarkan diri menyebabkan dia segera membawa mangsa ke Hospital Alor Gajah.
bilapahatberbunyi:- pompuan kalau merajuk dasyat.

Selasa, 27 Disember 2011

macam macam.....

Mesir arah henti pemeriksaan dara terhadap tahanan
KAHERAH – Mahkamah Mesir semalam mengarahkan tentera kerajaan agar menghentikan pemeriksaan dara terhadap tahanan wanita di penjara-penjara ketenteraan.
Keputusan itu diperoleh selepas Samira Ibrahim mengemukakan kes berikutan beliau dipaksa menjalani pemeriksaan dara ketika ditahan pada April lalu akibat menyertai tunjuk perasaan di Dataran Tahrir.
“Mahkamah Mesir mengarahkan agar pemeriksaan dara terhadap tahanan-tahanan wanita dihentikan,”–

bilapahatberbunyi: apalah penjara Mesir ni ...dara pun ada pemeriksaan .Camner tu...

Jumaat, 23 Disember 2011

Kisah Malek Noor



Sinar jiwa jaguh otot
MALEK (kiri) sewaktu dikurniakan Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk pada bulan Mac 2010.

MEMEGANG gelaran Mr. Asia sebanyak enam kali, nama Abdul Malek Mohamad Noor tidak perlu diperkenalkan lagi. Lantaran kecemerlangan yang diraihnya, anak kelahiran Batu Pahat, Johor itu pernah menerima anugerah Pingat Emas Personaliti Sukan Benson & Hedges 1985 diikuti gelaran Olahragawan Negara pada tahun 1986 dan 1990.
Selain itu, beliau juga diiktiraf sebagai Ahli Mangku Negara (AMN) dan penerima Pingat Sultan Ibrahim (1986); Legendary Sportsman of Malaysia dan Coca-Cola Olympian 2007 serta terbaru Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk pada 30 Mac tahun lalu.
Sewaktu zaman kegemilangannya sekitar 1980-an dan 1990-an, Malek turut menceburi industri seni sebagai pelakon menerusi beberapa buah filem seperti Ujang, Juara, Rimba Malam, Kelisa, Pendekar Mata Satu dan Sahabat. Pendek kata, Malek merupakan selebriti terkenal yang menjadi pujaan ramai ketika itu.
Namun, artikel yang disiarkan pada 8 Jun 2010 itu juga menyingkap satu kisah fasa hidup baru Malek. Segala kemasyhuran dan kemewahan yang dikecapi membuatkan beliau alpa dengan kehidupan duniawi yang bersifat sementara sehingga mengabaikan kewajipan sebagai umat Islam.
Menceritakan detik-detik cahaya keimanan mula bersinar di hatinya, Malek memberitahu apabila usia semakin meningkat, jiwanya mula meronta untuk mengubah gaya hidup Barat yang dijalaninya.
Kejayaan dan kemewahan sudah tidak mampu mententeramkan jiwa lelaki berbadan gagah perkasa itu. Rentetan itu juga, Malek sering didatangi mimpi-mimpi ngeri seperti dibakar api neraka, tubuhnya dikelar-kelar dengan besi panas dan banyak lagi.
Kemudian, satu demi satu musibah mula melanda dirinya membuatkan hati kecil Malek berbisik: “Mungkin inilah ujian Allah kerana Dia mahu aku kembali menjadi muslim sejati.”
Bagaimanapun, insiden yang berlaku pada 2002 merupakan titik tolak kepada penghijrahan Malek yang sebenar. Ketika itu, beliau hanya berseluar pendek dan berdiri di balkoni Penthouse miliknya yang menghadap Menara Berkembar Petronas KLCC.
“Sedang asyik memerhatikan pemandangan luar, tiba-tiba saya terdengar laungan azan yang berkumandang dari masjid berhampiran dan ia terus menusuk ke dalam kalbu saya.
“Waktu itu saya seperti orang gila apabila ke hulu ke hilir di dalam rumah tanpa mengetahui apa yang perlu dicari. Kemudian, saya menangis sepuas-puasnya sebelum mengambil wuduk dan terus menunaikan solat Maghrib walaupun tidak pasti ia menepati rukun atau tidak.
“Esoknya saya ke Jalan Masjid India dan membeli sebuah kitab suci al-Quran serta beberapa buku mengenai Islam,” terang Malek.
Pada tahun 2008, Malek mengambil tindakan drastik apabila membuang semua piala yang pernah dimenanginya satu ketika dahulu kerana menganggap kesemua piala berbentuk patung itu menjejaskan keimanannya selama ini.
Kini, setiap malam sebelum tidur, Malek akan berdoa semoga dipanjangkan usia agar dia dapat terus bersujud kepada-Nya untuk setiap kesalahan yang pernah terlanjur dilakukan sepanjang hidup.

bilapahatberbunyi:-syukur allhamdulillah...amin

Khamis, 22 Disember 2011

Bila bakal doktor menulis blog Fatin Liyana



Blog fenomena bakal doktor
Gambar-NAMA Fatin Liyana memasuki carta 10 carian paling popular oogle Malaysia 2011.


PELAJAR perubatan, Nur Fatin Liyana Asri, 22, tiba-tiba meraih perhatian selepas namanya tersenarai dalam 10 carian paling popular Google Malaysia 2011.
Carian kata kunci 'Fatin Liyana' berada pada tangga keenam selepas carian Bruno Mars, Hana Tajima, Cikgu Shida, Avril Lavigne dan Anwar Ibrahim.
Sementara itu di tangga ketujuh ialah penyanyi remaja popular Justin Bieber diikuti selebriti Rihanna, Ustaz Kazim dan blogger Hanis Zalikha.
Fatin merupakan pemilik blog di alamat http://honeykoyuki.blogspot.com. Menurut Fatin, blog itu dimulakan pada Januari 2009 bertujuan mengabadikan kenangan pahit manisnya sepanjang berada Indonesia.
Model
Fatin merupakan pelajar perubatan di Universiti Padjadjaran di Bandung. Universiti Indonesia itu menawarkan pengajian ijazah berkembar dengan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).
"Tidak dinafikan segelintir rakyat Indonesia gemar mencemuh pelajar Malaysia. Tetapi saya membiarkannya sahaja kerana sedar saya tinggal di tempat orang," katanya.
Pengalaman di rantau orang sejak tiga tahun lalu membuatkan Fatin berwaspada.
Tidak sekadar ditipu warga tempatan malah rumah sewanya di Puri Indah, Jatinangor, Bandung digeledah perompak.
Peristiwa itu ternyata meninggalkan ketakutan dalam diri gadis setinggi 161 sentimeter ini sehingga kini.
Trauma yang dilaluinya bukan sahaja akibat kehilangan barangan berharga, lebih menyedihkan apabila pihak berkuasa seperti anggota polis dan ketua kampung hanya mentertawakan dan menyalahkannya atas kecelakaan tersebut.
"Kes kehilangan motosikal pelajar Malaysia di sana bagaikan perkara biasa. Nasib baik pihak Kedutaan Malaysia banyak membantu.
"Acapkali juga kami kena tipu terutamanya apabila mereka tahu saya orang Malaysia.
"Paling menyakitkan hati segelintir peniaga sesuka hati menaikkan harga nasi ayam penyet daripada 7,000 rupiah (RM2.50) kepada 20,000 (RM7) walaupun harga asalnya tertera pada menu," cerita Fatin.
Pengalaman ditipu menjadi inti pati awal laman blognya. Namun, tinggal di Bandung juga membolehkan model sambilan ini menikmati keindahan negara republik itu.
"Kunjungan ke Bogor, Jakarta, Yogyakarta dan Bali meninggalkan banyak kenangan mengujakan. Keunikan setiap destinasi itu saya abadikan dalam blog saya," ujar anak kedua daripada empat beradik ini.
Selepas tiga tahun, laman blog itu kini mempunyai lebih 33,000 pengikut.
Cerita Fatin yang gemar berkongsi tip kecantikan dan gaya hidup, sebelum ini blognya hanya dibaca rakan-rakan terdekat.
Dicemuh
Namun segalanya berubah pada awal tahun lalu selepas Fatin menulis mengenai cara pemakaian tudung.
Akibat kurang melakukan kajian tentang pemakaian tudung, tulisan berkenaan telah mencetuskan kontroversi.
Dia dicemuh sebagai tidak sensitif terhadap agama gara-gara cara pemakaian tudung yang dipaparkan dalam blog itu dikatakan tidak mengikut kaedah Islam yang sebenar.
Sejak episod pahit itu, nama Fatin Liyana semakin menjadi sebutan manakala laman blognya terus popular sehingga hari ini.
"Pengalaman itu mengajar saya agar membuat kajian terlebih dahulu sebelum menulis sesuatu isu.
"Tidak sangka pula ramai yang memberi perhatian terhadap tulisan saya itu.
"Kebanyakan pembaca juga meminati tulisan yang cenderung pada topik tip kecantikan mahupun pelancongan.
"Saya menulis blog sekadar ingin mengelakkan kebosanan bukan kerana populariti," katanya yang pernah memperoleh pendapatan sebanyak RM2,500 sebulan daripada laman blog tersebut.
Berbicara mengenai gaya penulisan blog, gadis manis ini lebih selesa menggunakan ayat-ayat yang mudah difahami tetapi pada masa yang sama mengelakkan singkatan perkataan.
Hakikatnya, Fatin yang sedang menjalani latihan praktikal di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) di Cheras, Kuala Lumpur begitu mencintai bidang perubatan.
"Impian saya adalah untuk menjadi seorang yang boleh menyumbang sekurang-kurangnya kepada ibu bapa sendiri.
"Menjadi seorang doktor adalah impian saya. Cita-cita itu terlaksana jika saya dapat menamatkan pengajian yang berbaki dua tahun lagi," kata gadis berbintang Gemini ini.

bilapahatberbunyi:-wow 33ribu pengikut

Rabu, 21 Disember 2011

Pelik tapi benar




Lelaki bercinta dengan kereta
Gambar-SMITH membelai Vanilla sebagai tanda cinta terhadap keretanya itu.





EDWARD SMITH sememangnya seorang lelaki yang pelik. Dia mengaku bercinta malah melakukan hubungan seks dengan kereta miliknya iaitu sebuah Volkswagen Beetle berwarna putih. Kereta itu dipanggilnya dengan nama Vanilla.
Walaupun perlakuan itu aneh, warga Amerika Syarikat (AS) itu bertegas mengatakan dia bukan orang gila.
"Saya menghargai kecantikan dan perkara itu direalisasikan terhadap kenderaan bermotor iaitu kereta.
"Mungkin hubungan cinta terhadap kereta pada pandangan orang ramai adalah satu tindakan luar biasa tetapi apabila saya menonton filem Herbie dan Knight Rider di mana kereta dipeluk dan disayangi, timbul perasaan yang indah selepas itu," kata Smith, 60.
Lelaki dari Washington itu menggambarkan dirinya seorang yang romantik apabila mencium 'teman wanitanya' itu.
Bukan itu sahaja, Smith juga mengarang sajak, menyanyi dan berbual dengan kereta itu seolah-olah objek besi itu wanita sebenar.
"Jangan persoalkan tindakan saya. Saya tidak menyakiti orang lain," ujarnya.
Realitinya, lelaki pelik ini mula bercinta dengan kereta semasa berumur 15 tahun. Dia juga mendakwa tidak mempunyai ghairah terhadap wanita.
Selain obses yang melampau terhadap kereta, dia juga pernah bercinta dengan sebuah helikopter yang digunakan dalam drama televisyen tahun 1980-an, Airwolf.
Sama seperti Vanilla, Smith juga banyak menghabiskan masa dengan sebuah kereta klasik Opal GT buatan tahun 1973 yang dinamakan Cinnamon serta Ford Ranger Splash yang dipanggilnya Ginger.
Sebelum bercinta dengan Vanilla, dia menjalin hubungan selama lima tahun dengan kereta Volkswagen Beetle yang dibeli daripada sebuah keluarga di Washington.
Tetapi lelaki yang masih bujang ini mengakui kebanyakan kereta yang dicintainya merupakan milik individu lain atau yang terdapat di kedai-kedai automotif.
Bagaimana pula dengan kehidupan peribadinya?
"Hubungan terakhir saya dengan wanita tulen berakhir pada 15 tahun lalu.
"Ia berakhir kerana saya tidak mempunyai sebarang perasaan cinta terhadap mereka sekalipun kami melakukan hubungan seks," ujarnya.
Pendedahan sikap pelik Smith terbongkar selepas ia disembunyikan selama beberapa tahun apabila dia bersetuju untuk ditemu bual dalam sebuah program dokumentari televisyen Channel Five di AS baru-baru ini.
Dokumentari itu berkisar mengenai individu yang mengalami masalah penyakit mekanofilia. Penyakit itu menyebabkan seseorang mencintai benda, alatan, motosikal ataupun kereta.
Mereka yang menghidap penyakit ini menganggap alatan dan benda seperti kekasih. Golongan itu juga melakukan hubungan seks dengan objek berkenaan.
Kebanyakan individu menghidap mekanofilia disebabkan kurang mendapat kasih sayang semasa kecil ataupun kecewa yang keterlaluan dalam percintaan.
Cinta
Pada tahun 2007, seorang lelaki, Robert Steward dihadapkan di Mahkamah Ayr Sheriff, Scotland kerana melakukan hubungan seks dengan basikal di sebuah hotel di Ayr.
Robert ditemui oleh pekerja hotel yang terpaksa menggunakan kunci pendua untuk membuka biliknya. Semasa pintu dibuka, Robert hanya memakai baju baju T tanpa mengenakan seluar.
Pekerja hotel mendakwa mereka melihat lelaki itu memegang basikal dan cuba melakukan seks dengan kenderaan itu.
Sementara itu, Smith memberitahu, semasa remaja dia hanya meminati kereta terbaharu di pasaran.
"Lama-kelamaan hobi itu bertukar menjadi cinta. Semasa berumur 13 tahun, kereta jenis Corvette Stingray ketika itu ibarat cinta pandang pertama saya," kata Smith.
Cerita Smith tidak terhenti begitu sahaja. Dia menambah, semasa meletakkan kereta di tempat letak kenderaan, dia sering tertawan apabila terpandang kereta lain.
"Ada banyak kereta yang menarik minat saya. Ia membuatkan saya sanggup menunggu hingga waktu tengah malam untuk merapati kereta itu sebelum memeluk dan menciumnya," katanya.
Smith bertegas di sebalik perwatakan eksentriknya, dia bukan seorang homoseksual.
Hakikatnya, kecintaan Smith terhadap kenderaan bermotor bukan sahaja dialami olehnya.
Smith mendakwa terdapat sekurang-kurangnya 500 individu lain di seluruh dunia yang mempunyai hubungan cinta dengan kenderaan masing-masing.
Ini membuatkan mereka sering berhubung dan berbual-bual di Internet mengenai kekasih mereka.
Bagaimana pula Smith menghargai Vanilla? Adakah dia menghargai buah hatinya itu dengan membawanya ke restoran mahal, menghadiahkan bunga ros ataupun membeli coklat berbentuk hati?
"Saya hanya membasuhnya dengan penuh kasih sayang selain memastikan Vanilla berada dalam keadaan baik.
"Sekiranya ada bunyi pelik atau kerosakan kecil saya akan segera membawanya ke bengkel untuk dibaiki kerana Vanilla sedang mengalami kesakitan," cerita Smith.
Selain itu, dia juga membawa Vanilla ke stesen minyak untuk diisi petrol yang dianggap sebagai penyambung hayat kereta kesayangannya itu.


bilapahatberbunyi:-memang pelik

Selasa, 20 Disember 2011

Barangan Michael Jackson di lelong



Barangan rumah Jackson dilelong
GAMBAR fail pada 12 Disember lalu menunjukkan barangan di bilik tidur Michael Jackson yang akan dilelong oleh firma Julien’s.


BEVERLY HILLS, Amerika Syarikat (AS) - Kandungan sebuah kediaman yang pernah menjadi tempat tinggal Raja Pop, Michael Jackson (gambar kecil) bersama tiga anaknya menjana hampir AS$1 juta (RM3.1 juta) dalam satu lelongan di sini.
Dikendalikan oleh firma Lelongan Julien's kelmarin, perolehan tersebut jauh lebih besar berbanding anggaran prajualan cuma AS$400,000 (RM1.2 juta).
Antara barangan menarik termasuk sekeping papan hitam yang pernah digunakan oleh anak-anak Jackson untuk menulis ungkapan "Saya sayang ayah," yang dijual pada harga AS$5,000 (RM15,885) dalam lelongan tersebut.
Sebuah meja tulis yang digunakan oleh Jackson turut mencatat harga jualan tinggi iaitu AS$25,750 (RM81,807).
Lelongan tersebut menampilkan pelbagai barangan termasuk perabot, hasil seni dan kelengkapan rumah yang terdapat di sebuah rumah agam beralamat 100 North Carolwood Drive di sini.
Jackson menyewa kediaman itu semasa melakukan persediaan untuk siri konsert kemunculan semulanya di London sebelum dia meninggal dunia pada Jun, 2009. - Agensi

bilapahat berbunyi:-apa daa dah mati barang kena lelong pula

Isnin, 19 Disember 2011

Bila Kawan menjadi musuh



Salman 'halau' Shah Rukh
Gambar-SALMAN dan Shah Rukh tidak boleh bertemu muka.


KEJADIAN lucu telah berlaku antara Salman Khan dan Shah Rukh Khan yang dikatakan secara tidak sengaja telah menaiki kapal terbang yang sama untuk ke New Delhi baru-baru ini.
Umum mengetahui hubungan antara kedua-dua aktor tersohor Bollywood itu tidak baik tetapi takdir telah menemukan kedua-duanya dalam kapal terbang yang sama.
Ujar sumber: "Shah Rukh yang baru memasuki perut kapal terbang penerbangan ke New Delhi di bahagian kelas bisnes terkejut apabila mendapati Salman telah duduk di salah satu kerusi di situ.
"Sedangkan ketika itu Salman serta krew filem terbaharu lakonannya, Ek Kha Tiger juga berada dalam kapal terbang itu. Apabila Shah Rukh melihat Salman dalam kapal terbang itu, dia kelihatan panik sambil menelefon seseorang dan serta-merta turun dari kapal terbang itu."
Namun jurucakap Shah Rukh pula telah memberi alasan yang tersendiri yang boleh dipersoal kebenarannya.
Katanya: "Shah Rukh pada awalnya mahu menaiki jet peribadi. Namun, disebabkan sesuatu perkara dia terpaksa menukar rancangan pada saat-saat akhir dengan menaiki kapal terbang komersial. Namun, apabila dia sudah duduk di kerusi kapal terbang tersebut, dia tiba-tiba mendapat panggilan telefon bahawa jet peribadi untuknya telah disediakan."

bilapahatberbunyi:-macam macam lah hero tamil nie

mula mula masuk darjah satu

Teringat dulu masa mula mula masuk darjah satu.Aku tak masuk tadika sebab kat kampung tadika jauh.Masa tu aku tak sabar nak pergi sekolah.Awal pagi aku dah siap.Semangat berkobar kobar.

Hari pertama kat sekolah adalah dalam 5-6 murid yang menangis.Aku steady aje.Yang kelakar bila cikgu suruh ibubapa keluar dari kelas dan tutup pintu ada sorang murid ni
dia meraung sampai panjat dinding kelas.(dinding papan).Kelam kabut di buatnya tak boleh dikawal.Sebab dia sorang yang lain dah jadi cemas.

Jadi cikgu benarkan emaknya duduk sebelahnya.Kalau tak silap hampir 2 minggu jugalah maknya belajar sama dalam kelas darjah satu.

Dari darjah satulah aku mengenal 1+1=2 dan mula pandai membaca.Terima kasih kepada cikgu yang mengajar aku ,mak dan abah kerana menyekolahkan aku.

Jumaat, 16 Disember 2011

Band Search masih popular



Konsert termahal Search

Gambar:-TAHUN ini Search meraikan ulang tahun ke-30 penubuhan mereka.


SEPANJANG 30 tahun ditubuhkan, kumpulan rock legenda tanah air, Search telah mengadakan banyak konsert sama ada yang berskala kecil ataupun besar di seluruh negara termasuklah di Indonesia dan Singapura.
Bagaimanapun, kumpulan yang ditubuhkan pada tahun 1981 di Johor Bahru itu mengakui, sepanjang tiga dekad ditubuhkan mereka belum merasai kepuasan sebagai pemuzik dalam konsert-konsert yang mereka adakan itu.
Menurut pemain bass Search, Nasir Daud antara sebab yang mencetuskan rasa kurang puas hati mereka ialah apabila pihak penganjur gagal menyediakan sistem bunyi, lampu dan pentas yang berkualiti pada konsert-konsert kumpulannya itu.
"Bukan setakat Search, malah saya yakin para peminat juga selama ini ramai yang merungut kerana kebanyakan sistem bunyi pada konsert yang kami adakan kurang memuaskan hati biarpun ia sebuah konsert yang besar.
"Selepas 30 tahun pada tahun ini barulah kami dapat merasakan kepuasan apabila pihak penganjur Konsert Fenomena Search 30 Tahun menyediakan sistem bunyi yang berkualiti tinggi untuk konsert ulang tahun kami itu," katanya.
Search, kata Nasir, turut mencipta sejarah mereka sendiri apabila konsert itu yang menelan kos penganjuran RM1.3 juta. Ia adalah yang termahal untuk kumpulan yang dianggotai lima rockers berasal dari Johor Bahru tersebut.
Jelas Nasir, konsert anjuran Universal Credential Sdn. Bhd. dan Nova Music (M) Sdn. Bhd. itu yang akan diadakan di lokasi terakhirnya untuk tahun ini di Sabah dan Sarawak dianjurkan sebagai menghargai sokongan para peminat mereka.
"Demi peminat dan juga sempena ulang tahun Search ini maka sudah sampailah masanya kami memberikan sesuatu yang boleh memuaskan hati para peminat kami. Kos RM1.3 juta itu juga adalah sesuai untuk kumpulan seperti kami.
"Kos itu banyak digunakan bagi menyediakan sistem bunyi, lampu dan pentas di dua konsert kami di Kompleks Sukan Tawau, Sabah pada 24 Disember ini dan di Stadium Negeri Kuching, Sarawak pula pada 31 Disember ini.
"Ini adalah peruntukkan terbesar yang berani dikeluarkan oleh pihak penganjur untuk Search setakat ini. Sebab itu, tidak keterlaluan kalau kami katakan ini adalah konsert terbaik Search setakat ini daripada segi kualiti sistem bunyi," ujarnya.
Nasir dan Search ditemui pada sidang akhbar Konsert Fenomena Search 30 Tahun - Jelajah Borneo yang diadakan di Kelab Borneo Baruk, Kuala Lumpur. Ia adalah susulan pada konsert mereka di Pulau Pinang dua minggu lalu.
Pada konsert itu hampir 20,000 penonton hadir menyaksikannya biarpun dalam keadaan hujan lebat tetapi mereka enggan berganjak kerana terpukau dengan kualiti sistem bunyi, penataan sahaja dan set pentasnya.
Tambah Nasir, Search bukan sahaja berpuas hati dengan sambutan para peminat tetapi sistem bunyi yang dihasilkan pada konsert tersebut juga bersih, segar dan berjaya menampung kapasiti ruang terbuka tempat konsert itu diadakan.
Peruntukan besar itu turut memberi imej dan pengiktirafan buat Search yang sepatutnya sejak dari dulu lagi layak beraksi dalam konsert yang berkualiti tinggi sesuai dengan taraf mereka sebagai kumpulan rock legenda.
"Sebelum ini, ramai peminat merungut dan kecewa kerana kebanyakan yang menonton konsert Search bercakap tentang mutu sistem bunyi yang teruk. Mereka kata perkara itu tidak patut berlaku pada kumpulan seperti kami.
"Justeru kami puas hati apabila siri konsert bergerak ini mendapat sambutan di luar dugaan. Ia bolehlah dianggap sebagai yang terbaik di sepanjang penubuhan kami tiga dekad lalu," ujarnya dengan penuh yakin.
Selain Nasir, hadir sama pada majlis pengumuman siri konsert yang mampu meninggalkan kenangan manis buat Search ialah empat lagi anggota kumpulan itu, Amy (vokalis), Din (gitaris), Kid (gitaris) dan Yazit (dram).
Seterusnya, Search akan menghiburkan peminatnya di Pusat Konvensyen dan Pameran Antarabangsa Malaysia (MIECC), Mines, Kuala Lumpur pada hari Sabtu ini (17 Disember) ini.
Sebelum ini, lokasi asalnya adalah di Padang Astaka, Petaling Jaya, Selangor, namun disebabkan cuaca ketika ini yang sukar diramal, pihak penganjur membuat keputusan untuk menukar lokasi baru.
Bagi mereka yang berminat untuk menonton konsert ini, tiket berharga RM69 masih lagi dijual dan bolehlah dibeli di cawangan-cawangan Petronas yang mengambil bahagian, toko muzik Rock Corner dan wakil jualan sah yang tersenarai di www.tickethotline.com.my.
Peminat yang sudah pun membeli tiket untuk Padang Astaka pula, usah bimbang kerana tiket tersebut masih boleh digunakan di lokasi baru.


bilapahatberbunyi:Band rock tempatan terbaik dan masih popular setakat ini.

Khamis, 15 Disember 2011

Pokok usia 800 tahun



Pokok abadi’ terselamat daripada reput
Gambar-Orang ramai berjalan di sepanjang Lebuh Baobab di barat Madagascar, dekat

Morondava pada 11 November lalu. – AFP

MORONDAVA, Madagascar – Sebatang jalan di sini dibarisi 313 pokok gergasi dikenali sebagai Baobab yang tumbuh setinggi 20 meter.
Hidup sejak 800 tahun dahulu, pokok baobab digelar ‘pohon abadi’ di kalangan penduduk tempatan.
Namun, beberapa tahun lalu, kewujudan tumbuhan tersebut di kawasan ini yang dikenali sebagai Lebuh Baobab terancam.
"Sebuah kilang gula berdekatan mengalirkan air ke kawasan ini dan penduduk menggunakan air tersebut untuk menanam padi. Akar pokok-pokok baobab mereput akibat ditenggelami air sepanjang tahun,” kata seorang aktivis alam sekitar tempatan, Anselme Tilahimena.
Menurutnya, nasib pokok-pokok baobab kembali cerah apabila pihak berkuasa mewartakan lokasi berkenaan sebagai kawasan lindungan pada 2007. – AFP

bilapahatberbunyi:-hebat pokok ini.

Rabu, 14 Disember 2011

Sekolah harapan yang memberi seribu harapan





Penghuni sekolah lahir 82 bayi


Gambar:PIHAK pengurusan Sekolah Harapan dalam proses mendapatkan peruntukan untuk program pembesaran dan seterusnya dapat menerima lebih ramai penghuni.




JASIN – Seramai 82 bayi telah selamat dilahirkan oleh para penghuni Sekolah Harapan, sebuah pusat pemulihan bagi remaja perempuan yang terlanjur sejak ia beroperasi di sini pada September tahun lalu.
Pengerusi sekolah berkenaan, Datuk Ab. Rahaman Ab. Karim berkata, daripada jumlah itu, bayi lelaki yang telah selamat dilahirkan ialah 53 orang manakala bakinya perempuan.
Katanya, seramai 64 bayi kini dipelihara oleh keluarga penghuni terbabit, 11 orang telah diserahkan kepada keluarga angkat, lima bayi masih bersama ibu masing-masing di sekolah berkenaan manakala seorang lagi dipelihara oleh ibu kandungnya yang telah berkahwin.
“Kami bersyukur kerana berjaya membantu menyelamatkan 82 nyawa bayi yang tidak berdosa sekali gus membendung gejala buang bayi.
“Apa yang lebih penting ibu bapa kepada penghuni sekolah ini sanggup menjaga cucu masing-masing walaupun anak itu dilahirkan di luar ikatan perkahwinan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
Menurutnya, sekolah itu setakat ini telah menerima 95 remaja dari seluruh negara dan pelbagai kaum sebagai penghuni.
“Walaupun kami menerima banyak permohonan daripada keluarga remaja perempuan yang terlanjur untuk mendapatkan perlindungan di sekolah ini, kami tidak dapat menerima semua kerana kemudahan yang ada hanya cukup untuk menampung 30 penghuni pada satu-satu masa.



bilapahatberbunyi:-semoga penghuninya di beri peluang ke dua untuk pulih menjadi orang yang baik baik.

Selasa, 13 Disember 2011

Kata orang pisang tak akan berbuah 2 kali........



Pokok pisang berbuah dua kali
Gambar-Inilah pokok pisang milik Arni yang berbuah dua kali di Tuban, Jawa Timur.


TUBAN - Pokok pisang biasanya berbuah hanya sekali, tetapi apa yang berlaku di Kampung Sidorejo di Jawa Timur amat menakjubkan apabila sebatang pohon pisang berbuah sebanyak dua kali.
Kejadian ini menyebabkan orang ramai berduyun-duyun datang untuk melihat sendiri keanehan tersebut, memandangkan ini kali pertama peristiwa seperti itu berlaku di kampung tersebut.
Menurut pemilik pohon pisang itu, Arni, 47, dia menyedari kejadian aneh itu pada minggu lalu selepas dimaklumkan oleh isterinya dan pada mulanya dia sendiri tidak mempercayainya.
"Mana mungkin pisang yang telah ditebang dan membusuk berbuah lagi," katanya kepada VIVAnews.com.
Arni berkata, sebelum kejadian aneh itu berlaku, dia ada bermimpi mengaji al-Quran selama beberapa kali, tetapi tidak menyangka akan berlaku sesuatu perkara ganjil.
Arni menegaskan bahawa dia tidak akan menjual pisang itu dan mahu makannya sendiri kerana mereka sekeluarga teringin untuk makan pisang aneh tersebut. - AGENSI

bilapahatberbunyi:-allah maha besar lagi maha mengetahui

Isnin, 12 Disember 2011

Dalam kepala ada sarang ulat




Ulat bersarang dalam kepala
Gambar-PASUKAN pembedahan hospital mengeluarkan kira-kira 250 ekor ulat dari kepala Muhamad Faisal di Pekan Baru, Riau.


PEKAN BARU - Kebiasaannya kita sering melihat ulat di dalam buah yang sudah busuk atau dalam timbunan sampah.
Namun, lain pula kisah yang dialami oleh bayi berusia setahun lima bulan, Muhamad Faisal yang terpaksa menjalani beberapa pembedahan untuk membuang ulat misteri yang bersarang di dalam ubun-ubun kepalanya.
Ayahnya, Suyardi berkata, dia hanya mampu pasrah melihat keadaan anaknya yang menjalani pembedahan di Hospital Pekan Baru, Riau.
"Saya hanya mampu berserah ketika melihat lebih 200 ekor ulat dikeluarkan dari kepala Faisal.
"Pada mula, saya dan isteri berasa bimbang melihat ulat keluar dari kepala anak saya dan doktor mengesyaki dia mengalami penyakit busuk di bahagian ubun-ubun," katanya.
Menurut isterinya, Ngaini, anaknya itu sering jatuh sakit sejak dilahirkan dan tidak pernah minum susu ibu, menyebabkan berat bayinya menurun sehingga 5.3 kilogram.
"Setiap kali bangun tidur, saya melihat kepala Faisal berlubang dan berulat," katanya kepada Kompas.com
Pasukan pembedahan hospital berkenaan telah mengeluarkan lebih 250 ekor ulat dari kepala Faisal.
Suyardi berkata, kira-kira 200 ekor ulat dikeluarkan pada hari pertama, disusuli 20 ekor pada hari kedua dan 30 ekor pada hari ketiga.
"Setakat ini, selepas menjalani pembedahan, kepala anak saya tidak busuk lagi dan bahagian pembedahan sudah mulai kering," katanya.




bilapahatberbunyi:-tak dapat dibayangkan kalau terjadi kat diri aku

Ahad, 11 Disember 2011

Apple vs Samsung

Samsung atasi Apple di mahkamah
SYDNEY 9 Dis. - Mahkamah Tinggi Australia hari ini memudahkan perancangan Samsung untuk menjual tablet Galaxy 10.1 di Australia sempena Krismas ini, berikutan keputusan mahkamah menolak permintaan syarikat Apple yang meminta larangan itu dilanjutkan.
Samsung yang merupakan syarikat Korea Selatan pada bulan lalu memenangi rayuan terhadap larangan sementara penjualan tablet tersebut di Australia, kemenangan luar biasa buat syarikat itu dengan pesaing mereka dari Amerika Syarikat atas isu hak cipta.
Apple kemudian pula memenangi tuntutan di mahkamah untuk mengekalkan arahan tersebut, bermakna alat tersebut tidak boleh dijual di negara ini tetapi permintaan mereka untuk melanjutkan larangan tersebut ditolak hari ini.
Perbicaraan di mahkamah Sydney itu merupakan sebahagian daripada persaingan global di mana dua buah syarikat teknologi terbesar di dunia itu bersaing untuk menguasai pasaran komputer tablet dan telefon pintar yang dianggarkan bernilai AS$100 bilion (RM313 bilion).
Perbalahan di Australia itu setakat ini tertumpu kepada dakwaan tablet Galaxy 10.1 milik Samsung mencabuli beberapa paten produk Apple yang terkenal iaitu iPad.
Tarikh perbicaraan penuh untuk semua dakwaan hak cipta belum lagi ditetapkan.
Keputusan hari ini merupakan amat penting buat Samsung yang sebelum ini berdepan dengan prospek produknya kehilangan peluang untuk memasarkannya sempena perayaan Krismas ini.

bilapahatberbunyi:-apa apa pun telefon ni mahal.

Sabtu, 10 Disember 2011

Misteri Kota Nabi Daud a.s

Misteri huruf V di kota Nabi Daud
SEORANG ahli arkeologi Pihak Berkuasa Antikuiti Israel, Eli Shukron melihat huruf V di Kota Nabi Daud dekat Bandar Lama, Baitulmuqaddis.
BAITULMUQADDIS - Beberapa ukiran batu berusia beribu-ribu tahun lalu dan dibongkar di sebuah tapak ekskavasi di bawah bandar ini menyebabkan ahli-ahli arkeologi keliru.
Kumpulan penggali Israel menemui beberapa buah bilik yang diukir di dalam batu di kawasan tertua di bandar ini baru-baru ini.
Pada masa yang sama mereka menemui tanda tiga bentuk V yang diukir sebaris di lantai sebuah bilik berkenaan. Ukiran tersebut sedalam sekitar 5 sentimeter (sm) dan panjang 50 sm.
Tiada sebarang penemuan lain yang boleh dijadikan petunjuk untuk mengetahui identiti pihak yang membuat ukiran tersebut atau tujuan ia dibuat.
Seorang pengarah ekskavasi berkenaan, Eli Shukron berkata, ahli-ahli arkeologi terbabit dengan penggalian tersebut gagal mengutarakan sebarang teori kerana kurang berpengetahuan mengenainya.
"Saya tidak pernah melihat benda seperti ini," kata Shukron.
Ukiran-ukiran V itu ditemui di kawasan penggalian dikenali sebagai Kota Nabi Daud.
Penggalian itu dibiayai sebuah kumpulan nasionalis Zionis di kawasan penduduk Palestin di Silwan, Baitulmuqaddis Timur.
Bilik-bilik berkenaan ditemui semasa prosedur ekskavasi dilakukan bagi mengukuhkan satu-satunya sumber air semula jadi di sini, mata air Gihon.
Beberapa pakar arkeologi berkata, ukiran-ukiran tersebut dibuat sekurang-kurangnya 2,800 tahun lalu dengan bentuknya mungkin dijadikan tempat pasak struktur kayu atau ia mempunyai tujuannya sendiri.
Ukiran-ukiran itu mungkin memiliki fungsi upcara keagamaan atau ia sekadar ukiran.
Lokasi ukiran-ukiran itu ditemui di Kota Nabi Daud yang merupakan kawasan ekskavasi paling kontroversi di sini.
Kota tersebut dinamakan sempena nama Nabi Daud yang dipercayai memerintah kota berkenaan 3,000 tahun dahulu.
Ia terletak di Baitulmuqaddis Timur yang dituntut pentadbiran Palestin sebagai ibu kota Palestin merdeka. - Agensi
bilapahatberbunyi:terus misteri

Jumaat, 9 Disember 2011

Layakkah anda dapat RM500??

Madu layak dapat bantuan RM500

Semua isteri yang dimadukan suami layak mendapat wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 setiap seorang jika pendapatan bulanan isi rumah itu di bawah RM3,000 sebagaimana yang dijanjikan dalam pembentangan Bajet 2012 baru-baru ini.
Ini bermakna, jika suami mereka berpendapatan di bawah RM3,000, setiap isterinya layak membuat permohonan bantuan itu secara berasingan walaupun mereka tidak mempunyai anak.
Bagaimanapun, dalam kes ini, suami itu sendiri serta isterinya yang mempunyai pendapatan sendiri berjumlah RM3,000 dan ke atas tidak layak memohon.
Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin berkata, peruntukan itu akan disalurkan terus kepada semua isteri yang layak dan dianggap sebagai ketua dalam keluarga masing-masing.
“Kalau suami itu ada empat isteri, maka isteri pertama hingga keempat layak memohon wang bantuan itu dengan mengisi borang yang disediakan dan ia perlu disahkan oleh Jabatan Pembangunan Persekutuan dan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keamanan Kampung Persekutuan (JKKKP) di kawasan masing-masing,” katanya.
Seramai 5.2 juta isi rumah dijangka layak menerima bantuan RM500 sekali bayar itu dengan peruntukan RM2.6 bilion.

bilapahatberbunyi:-layakkah aku memohon?

Khamis, 8 Disember 2011

Buah fikiran Tun M masih diperlukan

Ekonomi pendapatan tinggi tak datang bergolek
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad meminta semua rakyat memainkan peranan bersama kerajaan bagi mencapai matlamat menjadikan Malaysia negara berpendapatan tinggi.
Beliau yang bimbang rakyat cuma menunggu matlamat itu datang bergolek, berkata, rakyat tidak boleh mengharapkan kenaikan gaji semata-mata untuk mencapai status ekonomi berpendapatan tinggi.
Sebaliknya, tegas Dr.Mahathir, setiap orang perlu meningkatkan produktiviti dan kemahiran supaya kos tidak meningkat apabila gaji dibayar lebih.
‘‘Kalau cuma hendak gaji tinggi tetapi hasil masih di tahap lama, gaji tinggi tidak dapat membeli lebih banyak daripada keadaan semasa gaji rendah.
‘‘Tidak ada makna kenaikan gaji kalau harga barang turut naik. Jumlah nombor tidak penting tetapi kuasa membeli yang penting,” katanya pada Bicara Negarawan anjuran Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) di Dewan Bandaran Ipoh di sini, hari ini.
Hadir sama, isteri Dr. Mahathir, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali dan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir.
Menurut Dr. Mahathir, peningkatan produktiviti bukan dilaksanakan dengan bekerja lebih masa atau tenaga tetapi melalui pendekatan cara kerja yang lebih efisyen.
Beliau memberi contoh, bagaimana sistem pengeluaran kereta secara besar-besaran oleh Henry Ford berjaya meningkatkan gaji pekerja dan menurunkan harga kereta.
‘‘Dengan mengurangkan kerenah birokrasi, pekerja peringkat bawah juga boleh mendapat tambahan kerja dan gaji dalam masa lebih pendek. Rakyat perlu tahu apa caranya untuk meningkatkan pendapatan tanpa meningkatkan kos,” katanya.
Pada program tersebut, Dr. Mahathir juga meminta rakyat supaya mempunyai sedikit pemahaman soal ekonomi dan tidak membuat tuntutan tanpa mengambil kira kesan daripadanya.
‘‘Kalau gaji turun, mereka buat tunjuk perasaan dan apabila gaji dinaikkan, syarikat terpaksa tutup dan akhirnya pekerja hilang kerja,” katanya.

bilapahatberbunyi:Tun M tetap kami hormati

Rabu, 7 Disember 2011

Kahwin..tak sesuai cerai....mudahnya

Golongan muda paling ramai cerai

Setiap pasangan berkahwin sudah tentu inginkan rumah tangga yang dibina kekal hingga ke hujung nyawa kerana secara lojiknya tidak ada yang berkahwin atas niat untuk bercerai.
Namun mengekalkan sebuah mahligai perkahwinan pada zaman serba canggih sekarang ini merupakan satu cabaran yang cukup besar.
Memang ramai pasangan yang bahagia menikmati kemanisan berumah tangga namun tidak kurang juga yang kecundang di tengah jalan.
Buktinya, perangkaan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mencatatkan kes perceraian sebanyak 80,564 dari tahun 2005 hingga 2008 berbanding 491,470 perkahwinan yang didaftarkan.
Malah setiap tahun graf perceraian menunjukkan peningkatan iaitu daripada 17,749 pada 2005 kepada 19,475 (2006); 21,051 (2007); dan 22,289 (2008).
Aliran yang sama juga diperlihatkan pada 2009 apabila mencatatkan 27,116 perceraian berbanding 135,136 perkahwinan yang didaftarkan.
Perkembangan ini sememangnya cukup membimbangkan kerana ia mencerminkan keadaan institusi keluarga di negara ini yang semakin rapuh.
Lebih membimbangkan apabila kumpulan usia terbesar pasangan yang bercerai dari ke sehari ke sehari terdiri daripada golongan muda.
Ini diakui sendiri oleh Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha, yang mengakui berlaku peningkatan kes penceraian setiap tahun di kalangan pasangan muda.
Ketika ini lingkungan umur yang paling tinggi bercerai adalah antara 31 hingga 35 tahun dan angka usia tersebut semakin rendah dari semasa ke semasa.
Katanya, ramai pasangan muda yang baru setahun jagung berkahwin memfailkan cerai dengan pelbagai alasan.
Usia muda dan mentah turut mempengaruhi dalam membuat keputusan.
"Lagipun dalam usia ini mereka tidak sanggup untuk berdepan dengan masalah sehinggakan sanggup meminta cerai dan diceraikan,'' ujarnya lagi.
Hakikatnya perkahwinan tersebut terlalu mentah menyebabkan mereka masih belum mengenali pasangan secara khusus, keadaan itu juga menyebabkan mereka mudah untuk membuat keputusan bercerai.
Dalam kajian pada 2007, Jakim mendapati 32.2 peratus perkahwinan untuk tempoh lima tahun pertama mengalami perceraian. Bagi tempoh enam hingga 10 tahun pula sebanyak 27.7 peratus bercerai.
"Keadaan ini membuktikan tempoh 10 tahun pertama adalah paling kritikal kerana 59.9 peratus pasangan berakhir dengan perceraian,'' ujar Othman.
Hasil kajian yang dijalankan juga mendapati perkahwinan dalam tempoh 10 tahun pertama amat terdedah kepada keruntuhan sekiranya pasangan tidak bersabar.
"Pada tempoh berkenaan, perkahwinan menghadapi cabaran hebat dan rumah tangga mudah goyang sehingga boleh berlaku penceraian.
"Kajian juga membuktikan 44.9 peratus penceraian yang berlaku sebenarnya berpunca daripada pasangan gagal menjalankan tanggungjawab,'' ujarnya.
Malah penceraian juga berlaku kerana tiada persefahaman, masalah nafkah dan sebagainya.
"Keadaan ini berlaku kerana kedua-dua pasangan gagal menjalankan tanggungjawab selain masalah akhlak, kewangan, seksual dan juga berlaku percampuran orang ketiga,'' katanya lagi
Malah pasangan tidak bertanggungjawab dan mengabaikan keluarga juga mendorong pasangan muda untuk bertindak meruntuhkan istana cinta mereka.
Tegas Othman, melangkah ke alam rumah tangga memerlukan kesabaran, sebab itu sebelum melangkah ke alam itu memerlukan persediaan yang betul agar mahligai yang dibina tidak karam di tengah jalan.
Katanya, tidak dinafikan banyak cabaran dalam alam berumah tangga bak kata pepatah sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri.
Justeru kesabaran dan kerjasama kedua pihak adalah penting dalam meneruskan perjalanan rumah tangga.
"Setiap pasangan yang ingin berkahwin terutama yang masih muda hendaklah disedarkan apakah dia sudah layak untuk berumah tangga atau tidak.
"Keadaan ini penting supaya mereka tahu apakah di sebalik tujuan perkahwinan itu, mereka juga perlu didedahkan dengan alam rumah tangga yang sebetulnya bukan seperti alam percintaan yang semuanya seronok dan indah'' ujar Othman .
Ditanya berkaitan langkah bagi mengatasi kadar penceraian di kalangan pasangan muda, beliau menjelaskan pihaknya sering mengemaskan program-program berkaitan ilmu rumah tangga dan keibubapaan.
Malah, pelbagai risalah diedarkan bagi menambah pengetahuan awam mengenai kepentingan menjaga keharmonian berkeluarga.
"Kami juga sentiasa memperkemaskan pengisian-pengisian program yang dilaksanakan bagi memastikan ia sentiasa relevan dan sesuai dengan keadaan semasa,'' katanya.

bilapahatberbunyi:-Niat berkahwin bukan untuk berseronok

Selasa, 6 Disember 2011

Geram bermacam ragam

Geram melihat punggung membawa padah
Polis menahan seorang pengawal keselamatan sebuah bank di sini kerana dipercayai mencabul kehormatan dengan meraba punggung dan pinggang seorang wanita dengan alasan geram melihat punggung wanita terbabit.
Kejadian berlaku kira-kira pukul 8 pagi semalam ketika mangsa yang berusia 23 tahun mengeluarkan wang menerusi mesin pengeluaran tunai (ATM) di bank di sini dan ketika kejadian, hanya terdapat mangsa dan suspek dalam bank tersebut.
Menurut sumber polis, sebaik sahaja selesai mengeluarkan wang, pengawal keselamatan itu berdiri di tepi pintu sambil membuka pintu kepada mangsa untuk keluar dari bank.
Bagaimanapun, ketika mangsa lalu di hadapan pintu, suspek dikatakan sempat meraba bahagian punggung dan pinggang mangsa.
Terkejut dengan tindakan pengawal keselamatan terbabit, mangsa bertanyakan kenapa suspek bertindak sedemikian.
bilapahatberbunyi:takder benda lain ke nak geram.
"Suspek pula menjawab dengan selamba memberitahu sengaja mahu pegang kerana geram," katanya.
Tidak puas hati dengan tindakan pengawal keselamatan itu, mangsa kemudian menelefon abangnya sebelum menghubungi pihak polis untuk tindakan lanjut.
Bertindak daripada panggilan tersebut, pihak polis bergegas ke tempat kejadian dan menahan suspek untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Isnin, 5 Disember 2011

Kes remaja termengandung

Mayat bayi ditemui bawah katil

SEGAMAT 5 Dis. - Helah seorang pelajar mengadu sakit perut kepada keluarganya untuk mendapatkan rawatan di klinik terbongkar apabila dia sebenarnya baru melahirkan seorang bayi di rumahnya di Palong Timur 4 di sini pada 30 November lalu.
Pelajar berusia 15 tahun dan sedang menunggu keputusan Penilaian Menengah Rendah (PMR) tersebut dipercayai melahirkan seorang bayi perempuan pada pukul 11.30 pagi.
Menurut Ketua Polis Segamat, Supritendan Abdul Majid Mohd. Ali, pelajar itu kemudian mengadu sakit perut dan dihantar oleh keluarganya ke Klinik Palong Timur 4.
Katanya, pegawai perubatan yang menjalankan pemeriksaan mendapati pelajar itu baru melahirkan anak.
"Pegawai itu lalu mengarahkan jururawat menyiasat rumah pelajar tersebut dan menemui mayat seorang bayi perempuan di bawah katil. Kes itu dirujuk ke Hospital Kuala Pilah.
"Jururawat kemudian membuat laporan di Balai Polis Batu Anam," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Daerah Segamat, di sini hari ini.
Jelas Abdul Majid, bayi berkenaan dipercayai masih hidup ketika dilahirkan.
Katanya, mayat bayi itu dihantar ke Hospital Sultan Ismail (HSI), Johor Bahru untuk dibedah siasat dan pelajar tersebut pula ditahan di Hospital Kuala Pilah pada 2 Disember lalu sebelum dibebaskan dengan jaminan polis.
Beliau memberitahu, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dan boleh dikenakan hukuman maksimum dua tahun penjara jika sabit kesalahan.
Berikutan itu kata Abdul Majid, pihaknya mencari seorang buruh, Shairol Jahari@Merong, 24, dengan kad pengenalan bernombor 870731-01-5847 dan alamat terakhir di No. 44, Kampung Mensudut Lama, Buloh Kasap, di sini untuk membantu siasatan.

bilapahatberbunyi:-dimana silapnya kalau remaja termengandung

Kemalangan kereta orang kaya



Nahas 'mewah' babitkan Ferrari, Lamborghini, Mercedes
Gambar-:Anggota polis memeriksa kerosakan pada kereta Ferrari yang terlibat dalam nahas jalan raya 14 buah kereta di Lebuh Raya Chugoku di Shimonoseki, wilayah Yamaguchi barat Jepun, kelmarin.


TOKYO 5 Dis. - Sebanyak 11 buah kereta mewah jenis Ferrari, Lamborghini dan Mercedes terlibat dalam satu perlanggaran secara bertindih-tindih di sini, semalam.
Kemalangan yang membabitkan lapan kereta Ferrari, sebuah Lamborghini dan dua Mercedes itu disifatkan sebagai 'kemalangan mewah'.
Nahas itu berlaku ketika seorang daripada pemandu Ferrari tersebut cuba menukar laluan namun gagal lalu melanggar penghadang jalan.
Sehubungan itu, kereta-kereta lain tidak sempat menekan brek lalu berlanggar antara satu sama lain.
Ketika kejadian, kumpulan kereta mewah tersebut sedang berkonvoi menuju ke satu destinasi berhampiran Hiroshima.
Video pelanggaran yang disiarkan oleh saluran televisyen NTV memaparkan beberapa buah Ferrari dalam keadaan remuk.
Kemalangan tersebut bagaimanapun tidak melibatkan sebarang kecederaan serius, namun polis wilayah Yamaguchi mengesahkan seramai 10 pemandu terlibat mendapatkan rawatan luka ringan.
Secara keseluruhan, sebanyak 14 buah kereta terlibat dalam insiden tersebut.


bilapahatberbunyi:-kalau kereta murah mesti ada yang maut

Ahad, 4 Disember 2011

Info untuk wanita

Pilih pakaian dalam ikut keselesaan

ADAKAH anda memakai pakaian dalam atau coli yang selesa? Ramai wanita bersikap remeh terhadap coli yang dipakai. Kebanyakan wanita membelinya hanya berdasarkan pada faktor cantik, harga berpatutan dan coli yang ada sudah lusuh.
Payudara merupakan aset seseorang wanita yang begitu istimewa dan tersendiri. Bagaimanapun ramai wanita yang tidak tahu cara memilih dan memakai saiz coli yang betul dan bersesuaian dengan bentuk badan mereka.
Masalah seperti coli ketat menekan bahu dan tisu payudara, sayap belakang yang terangkat dan coli terangkat apabila mengangkat tangan sering diabaikan.
Jika anda ingin tahu coli yang anda pakai itu selesa atau tidak, ia mestilah kemas dan sepadan, sayap belakang yang selaras dan tidak terangkat apabila mengangkat tangan.
Pengurus Produk Pemasaran Avon Intimates, Kwan Ji May berkata, terdapat lima bentuk payu dara, iaitu kecil, biasa, besar dan padat, besar dan berbentuk kantung serta besar dan menjarak.
Bagi payudara kecil, Ji May mencadangkan pemakaian coli cup setengah, tiga suku dan beralas seperti t-shirt bra dan push-up bra. Ia akan memberi kepadatan tambahan yang diperlukan.
"Jika anda mempunyai bentuk payudara biasa, anda bernasib baik kerana boleh memakai apa sahaja jenis coli.
''Payudara yang besar dan padat memerlukan coli yang bercup penuh kerana dapat menampung payudara serta mengurangkan tekanan pada bahu.
"Coli berstruktur sokongan dengan kancing 3x3 akan membantu anda menyokong dan mengimbangkan bentuk anda. Pilih yang bertali bahu selebar 15 hingga 19 milimeter.
''Sesetengah coli untuk payudara besar mempunyai span di tali bahu bagi mengurangkan sakit bahu.
''Wanita yang mempunyai payudara besar dan berbentuk kantung sesuai memakai yang berdawai kerana memberi sokongan tambahan bagi mengampu dan membentuk payudara dengan baik. Pun demikian, coli tidak berdawai yang berstruktur khas juga sesuai dipakai,'' kata Ji May yang ditemui di ibu pejabat Avon di Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.
Tambah beliau lagi, terdapat juga wanita yang mempunyai payudara yang besar dan menjarak. Jika anda tergolong dalam golongan ini, gunakan coli berstruktur khas di mana anda boleh menolak payudara ke dalam coli.
Menurut Ji May, wanita harus mengambil tahu bentuk payudara mereka kerana bentuk payudara yang berbeza memerlukan coli yang berbeza.
Beliau berkata, di bawah rangkaian Avon Intimates, coli direka oleh sekumpulan pereka pakaian dalam di Filipina diketuai oleh Hwang Soo Young yang memiliki Diploma in Esmod Lingerie dari Peranchis.
Setiap produk yang dikeluarkan di bawah rangkaian Avon Intimates menekankan pada tiga faktor utama, iaitu fesyen, saiz yang tepat dan kualiti yang memuaskan.
Kebanyakan coli Avon dilapisi dengan sulaman renda berwarna-warni kerana menyedari wanita menyukai coli bersulam renda yang membuatkan mereka seronok dan berkeyakinan.
Ia juga direka sesuai daripada golongan remaja hingga dewasa dan warga emas.
Jelasnya, apabila seseorang wanita membeli coli, dia harus tahu bagaimana hendak mengukur payudara.
Mereka juga perlu tahu bahawa payudara harus selalu diukur kerana bentuk dan saiz akan berubah-ubah disebabkan perubahan hormon, kehamilan dan menyusu bayi.
Memakai coli yang tidak sesuai akan menyebabkan payudara jatuh, sakit belakang dan isi di kiri kanan menggeleber.
''Apabila telah pasti dengan saiz yang betul, baru beli. Jangan pakai coli dalam tempoh yang lama sehingga tiga atau empat tahun. Paling bagus tukar baru setiap tiga hingga enam bulan.
''Wanita yang mempunyai lemak yang menggeleber perlu memilih coli yang mempunyai sisi sayap yang lebih tinggi supaya isi lebihan boleh disembunyikan di dalam sayap,'' ujarnya lagi.

info dari utusan malaysia

Sabtu, 3 Disember 2011



Foto pra-perkahwinan pasangan Islam haram
gambar cuma hiasan saja
Foto pra-perkahwinan pasangan pengantin baru Islam yang merakamkan aksi intim sebelum majlis akad nikah, dikategorikan sebagai budaya haram di sisi Islam.
Kelaziman bakal pengantin beragama Islam merakamkan foto secara intim termasuk berpelukan dan berbaring di atas katil sebelum sah bergelar suami isteri daripada segi hukum adalah bertentangan dengan ajaran Islam.
Sehubungan itu, Institut Kebudayaan Melayu Jambi mengeluarkan kenyataan bahawa budaya berkenaan harus dicegah seiring dengan fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Ulama Indonesia (MUI) berhubung isu yang sama.
Menurut pengerusi bahagian kajian dan pembangunan institut berkenaan, Djunaidi T. Noer, amalan merakamkan foto pra-perkahwinan bukanlah budaya masyarakat Jambi dan tersasar daripada hukum Syariah.
"Kami menyeru agar semua pasangan yang bertunang dan pengantin beragama Islam supaya tidak merakamkan foto pra-perkahwinan seperti berpeluk, berbaring antara satu sama lain di katil dan sebagainya. Ia merupakan haram," tegas Djunaidi seperti dilaporkan akhbar The Jakarta Post, hari ini.
Bagaimanapun, beliau memberitahu bahawa pengambilan foto pra-perkahwinan tanpa aksi-aksi intim tidak menjadi masalah.
"Yang menjadi isu ialah sentuhan antara lelaki dan wanita yang belum berkahwin adalah haram kerana pasangan itu bukan muhrim kerana mereka belum sah dinikahkah," jelasnya.

bilapahatberbunyi:di malaysia pun ada pasangan yang pra-perkahwinan ambil gambar di taman taman bunga.Kos buat album perkahwinan saja dah ribuan ringgit.

Jumaat, 2 Disember 2011





Bieber buat ujian DNA
Gambar-JUSTIN BIEBER membuat persembahan pada majlis Anugerah Muzik Amerika Kali Ke-39 di Los Angeles pada Ahad lalu.




LOS ANGELES, Amerika Syarikat (AS) - Penyanyi remaja, Justin Bieber telah melakukan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) pada Jumaat lalu berhubung saman paterniti oleh seorang wanita, menurut satu laporan semalam
Wanita berkenaan, Mariah Yeater sebelum ini mendakwa bahawa Bieber ialah bapa kandung bayi lelakinya, Tristan.
Laman web hiburan TMZ melaporkan penyanyi kelahiran Kanada itu menyerahkan sampel DNA di sebuah makmal di New Jersey dan kini tiba giliran Yeater untuk menyerahkan sampel DNA bayinya.
Yeater, 20, yang berasal dari negeri California mendakwa dia hamil setelah menjalin hubungan seks selama 30 saat dengan Bieber di belakang pentas selepas konsert bintang remaja itu diadakan di sini pada tahun lalu.
Laman TMZ turut melaporkan bahawa Bieber tidak akan membincangkan sebarang bayaran nafkah dengan Yeater melainkan bayi tersebut terbukti adalah zuriatnya. Malah, jika keputusan DNA menunjukkan bahawa dia bukan bapa Tristan, Bieber mengancam akan mengambil tindakan mahkamah terhadap Yeater.
Yeater menarik balik samannya terhadap Bieber tetapi penyanyi itu berkeras mahu menjalani ujian DNA bagi menutup kontroversi tersebut buat selama-lamanya.
Pengurus Bieber, Scooter Braun memberitahu media AS baru-baru ini bahawa mereka mahu mengajar Yeater jika terbukti dakwaan wanita itu palsu.
"Kami tidak mahu ada orang lain meniru tindakan Yeater pada masa akan datang. Kami tidak mahu ada orang menganggap tidak mengapa untuk berkata, saya hamilkan anak Bieber atau saya melahirkan anak Bieber," kata Braun. - Agensi

Khamis, 1 Disember 2011

Info Kereta-Peugeot 508



Peugeot 508 yang premium
Gambar-BERBANDING pesaing sekelasnya, Peugeot dilengkapi enjin lebih kecil yang bersesaran 1.6 liter.


DINOBAT sebagai 'Best New Car of 2011' oleh majalah Fleet World di United Kingdom (UK), model Peugeot 508 akhirnya dilancarkan ke pasaran tempatan. Pengenalan jentera dalam segmen eksekutif premium itu dikatakan sebagai antara pelancaran yang dinantikan pada tahun ini.
Ketua Pegawai Operasi Nasim Sdn. Bhd., Datuk Samson Anand George berkata, kereta sedan itu merangkumi semua elemen jenama Peugeot iaitu kelas, karekter dan gaya.
Jelasnya, pasaran kenderaan berjenama Eropah dalam negara berkembang tahun ini ekoran permintaan pengguna yang mahukan jentera dinamik dan seronok dipandu. Peugeot 508 baharu nyata menepati keperluan tersebut.
Wajah 508 memaparkan hala tuju rekaan baharu Peugeot menerusi pengenalan gril terapung dengan lambang lagenda singa. Lampu hadapan pula menampilkan Bi-Xenon yang dibarisi dengan lampu DRL (Daytime Running Lights) diod pemancar cahaya (LED) bersama pencuci lampu hadapan dan pelaras ketinggian automatik.
Lampu hadapan turut dilengkapi fungsi alur pintar yang menganalisis suasana pencahayaan untuk memasang lampu tinggi daripada pancaran standard apabila diperlukan secara automatik. Ia beroperasi menerusi sebuah kamera pintar yang terletak pada belakang cermin sisi.
Jika lampu tinggi diaktifkan menerusi kamera tersebut dan kehadiran kenderaan daripada arah bertentangan dikesan, pencahayaan akan kembali kepada pencahayaan lampu standard.
Bahagian sisi jentera semakin menyerlah dengan kemasan krom pada bingkai tingkap hadapan dan belakang. Bahagian belakang pula dihiasi tiga barisan lampu LED unik.
Melangkah masuk ke dalam kabinnya, warna hitam menguasai papan pemuka dan konsol tengah. Kemasan berwarna krom turut dipasang pada komponen dalaman bagi meningkatkan lagi sifat eksklusifnya.
Ciri mewah di dalam ruang kabin termasuklah unit HUD (head-up display) berwarna, pendingin udara empat zon, butang penghidup, brek parkir automatik, tempat duduk penumpang dan pemandu kuasa elektrik, tombol kawalan intuitif pada konsol tengah, selain sambungan USB dan bluetooth.
Model tersebut dilengkapi stereng sporty bersama butang kawalan audio, sambungan bluetooth dan kawalan jelajah. Turut didatangkan ialah sistem audio Arkamys dan sepuluh pembesar suara JBL.
Ruang kargo seluas 545 liter boleh dibuka dengan hanya menekan butang pada kunci pintar atau angka 0 pada lambang 508 di bahagian belakang kenderaan.
Enjin turbo bersesaran 1.6 liter yang ada pada 508 berupaya menjana kuasa kuda 156hp dan tork 240Nm. Ia dipadankan dengan transmisi automatik enam kelajuan. Penggunaan minyak bagi setiap 100 kilometer (km) hanya 7.1 liter, manakala kadar emisi karbon sebanyak 164 gram/km.
Ia juga sarat dengan pelbagai teknologi keselamatan. Misalnya enam beg udara SRS, ESP, ABS, EBD, Emergency Brake Assist, Anti-Skid Regulation dan Dynamic Stability Control. Jentera ini ditawarkan pada harga RM171,697 seunit di atas jalan.

bilapahatberbunyi:-Sesuai bagi yang mempunyai citarasa Eropah

Kesan dari bercerai



Anak-anak terumbang-ambing
Ibu bapa yang berpisah perlu bijak berinkteraksi dengan anak agar mereka terhindar daripada pemikiran negatif. - Gambar hiasan.


BAGAIKAN tidak lengkap setiap keluarga itu jika tidak mempunyai anak. Anak bukan sahaja permata keluarga tetapi penyambung zuriat.
Seorang anak yang dilahirkan melalui ikatan perkahwinan, bukan sahaja menjadi pengikat kasih sayang antara suami dan isteri, malah akan terus dianggap sebagai harta yang tidak ternilai harganya.
Namun bagi pasangan suami isteri yang bercerai anak-anak sering diabaikan, keadaan itu memberi kesan yang tidak baik kepada anak-anak yang sedang membesar.
Keadaan tersebut memberi kesan negatif kepada anak-anak malah kehidupan anak-anak yang lahir hasil dari penceraian akan terumbang-ambing tanpa kawalan dan pegangan kukuh daripada kedua ibu bapanya.
Oleh kerana pengawalan terhadap mereka telah berkurangan atau mereka tidak diambil perhatian langsung oleh kedua ibu bapa mereka, maka ketika itu tidak mustahil anak-anak tersebut akan bertindak melulu tanpa memikirkan sebab dan akibat yang akan menimpa mereka di kemudian hari.
Dalam situasi sedemikian, mereka mudah terpengaruh dan mencari keseronokan dengan cara sendiri bagi memindahkan 'kelukaan hati' yang dilalui dalam keluarga mereka.
Hasil kajian yang dibuat didapati punca jenayah adalah tinggi di kalangan anak-anak yang mengalami perpecahan rumahtangga. Ini kerana pasangan yang bercerai menghadapi kesukaran untuk mengawal anak-anak mereka dan ramai yang menunjukkan sikap memberontak terhadap tindakan ibu bapanya yang bercerai.
Statistik Polis Diraja Malaysia (PDRM) juga menunjukkan kadar jenayah di kalangan Bangsa Melayu adalah tinggi berbanding bangsa lain iaitu 5,556 kes pada tahun 2006 meningkat kepada 5,876 pada tahun 2007 da merosot kepada 4,760 orang pada tahun 2008.
Sementara itu, Naib Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia (YPJM), Tan Sri Lee Lam Thye, berkata anak-anak yang menghadapi perpecahan ibu bapa biasanya akan memberontak.
"semua ini adalah natijah daripada kurang perhatian serta perpisahan orang tua mereka,'' ujarnya ketika dihubungi baru-baru ini.
Tegas beliau, keadaan ini jika dibiarkan berterusan akan memudaratkan diri remaja tersebut dan berlarutan apabila dia besar nanti.
Beliau juga memberitahu, pasangan bercerai seharusnya bijak berkomunikasi dan mengutamakan hak serta pendapat anak.
"Ibu bapa dinasihatkan untuk berkongsi pendapat dan perasaan yang dialami anak mereka sebelum mahu pun selepas perceraian supaya kanak-kanak dapat menerima dan sedia meluahkan pendapat mereka dalam meneruskan jadual harian.
"Interaksi antara ibu bapa juga perlu supaya anak tidak dibayangi dengan pemikiran mahupun emosi negatif kesan daripada perceraian," jelasnya.


bilapahatberbunyi-: kesian anak anak kalau ibubapa bercerai emosinya terganggu

Rabu, 30 November 2011

Lisa Surihani terima anugerah



UMNO hargai Lisa Surihani
LISA SURIHANI (kiri) menerima anugerah Artis Wanita Muda Cemerlang daripada Rosnah di PWTC semalam.
Pergerakan Puteri UMNO mengiktiraf bakat pelakon wanita popular tanah air, Lisa Surihani Mohamed, menerusi anugerah Artis Wanita Muda Cemerlang sebagai menghargai kejayaannya dalam bidang lakonan.
Anugerah tersebut telah disampaikan oleh Ketuanya, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin selepas beliau menyampaikan ucapan dasar pada persidangan perwakilan pergerakan itu di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini semalam.
Ketika ditemui pemberita selepas menerima anugerah itu, Lisa Surihani, 25, berkata, ia secara tidak langsung memberi semangat kepadanya untuk terus mengorak langkah dan bekerja keras dalam bidang yang diceburinya.
"Anugerah ini memberi semangat kepada saya dan mereka yang ingin menceburkan diri dalam bidang seni.
"Bagaimanapun, saya menasihati golongan muda yang ingin menjadi pelakon agar tidak meninggalkan pelajaran mereka," katanya.

bilapahatberbunyi:- bila pulak aku nak terima anugerah

bersatu bersetia berkhidmat-Sedaplah lagu UMNO nie


Bersatu, Bersetia, Berkhidmat
Bersatu Kita Bersatu
Dengan Setia Berganding Bahu
Jiwa Teguh Berpadu
Kita Rumpun Melayu
Bersama Kita Bersama
Mendukung Hasrat SemuaBerjasa
Pada BangsaAgama Dan Negara
Lambang Kita Yang Gagah
Dipandang Mulia Dan Indah
“Bersatu, Bersetia, Berkhidmat”
Cogan KatanyaUMNO Terus Mara
Untuk Rakyat Malaysia

bilapahatberbunyi:-nak buat ringtone lagu ni ..tak tahu nak down load kat mana

Selasa, 29 November 2011

Pelik tapi benar

Itali: 3 beradik sakit jantung hari yang sama

ROME 30 Nov. - Seramai tiga orang adik beradik mengalami serangan sakit jantung pada hari sama, membunuh dua daripadanya sementara seorang lagi sempat diselamatkan, lapor akhbar harian Corriere della Sera, hari ini.
Guido dan Alberto Garofalo sedang menyertai piknik keluarga Ahad lalu di kawasan hutan di Gunung Berapi Etna, Sicily apabila Guido, 45, diserang sakit jantung lalu meninggal di tempat kejadian.
Abangnya, Alberto, 54, berlari ke arah adik lelakinya itu dan turut menerima serangan jantung kerana terlampau sedih dengan kematian adiknya lalu meninggal dunia di tempat yang sama.
Adik lelaki mereka, Salvatore yang sedang melawat ibu mereka di hospital di bandar Catania, Sicily turut diserang sakit jantung secara tiba-tiba pada hari yang sama.
Dia yang tidak mengetahui malang yang menimpa abang-abangnya itu terus di bawa ke bilik rawatan kecemasan dan doktor berjaya memulihkannya. - AFP
bilapahatberbunyi:-sakit jantung pembunuh senyap




Artis halimunan menyamar rak sayur
SEORANG wanita ketawa ketika menolak troli dan mendekati artis China, Liu Bolin di sebuah pasar raya di Beijing, China kelmarin.
BEIJING - Artis China Liu Bolin sekali lagi mengagumkan peminatnya apabila dia menyamar sebagai rak sayur di sebuah pasar raya di sini kelmarin.
Digelar artis halimunan kerana kepakarannya menyatukan diri dengan pelbagai latar belakang, Bolin, 35, bergiat aktif dalam seni ilusi optik sejak enam tahun lalu.
Lelaki tersebut kerap melakukan persembahan solo dan berkumpulan yang mendapat pengiktirafan antarabangsa. Pada Jun lepas, dia pernah menyamar sebagai rak majalah di New York.






bilapahatberbunyi:-nak menyamar jadi pintu

Isnin, 28 November 2011



Melabur untuk kubur tersayang
Gambar-SEORANG kakitangan kawasan perkuburan Lac Hong Vien di Vietnam membakar colok bagi pihak pelanggannya pada 5 November lalu.


KY SON, Vietnam - Kawasan perkuburan Lac Hong Vien di sini menjual tempahan lot kubur dan perkhidmatan eksklusif untuk si mati.
Kawasan perkuburan seluas 98 hektar itu terletak 50 kilometer ke barat Hanoi di wilayah Hoa Binh.
Setiap satu meter persegi tanah perkuburan itu dijual pada harga AS$400 (RM1,271) manakala sebuah keluarga membelanjakan AS$71,500 (RM227,271) untuk plot kubur seluas 200 meter persegi.
Perkhidmatan menghantar pelbagai hadiah untuk si mati seperti bunga, mata wang tiruan, ayam yang direbus dan minuman keras yang mahal juga disediakan.
Para kakitangan kawasan perkuburan itu akan membawa barang-barang itu ke kubur yang diminta oleh para pelanggan pekerja-pekerja itu turut menghantar rakaman video dan gambar hadiah tersebut menerusi e-mel kepada keluarga si mati .
Tempahan hadiah itu boleh dibuat menerusi online.
Seorang akauntan, Bui Mai Phuong, 53, berkata, dia menimbang untuk melabur sebanyak AS$24,000 (RM76,257) untuk kawasan perkuburan seluas 30 meter persegi.

bilapahatberbunyi-:dah mati pun banyak guna duit

Dr.Mahathir-DS Najib berada di landasan yang betul

Kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berada di landasan yang betul berusaha untuk menjadikan Malaysia sebagai negara maju seterusnya mencapai Wawasan 2020.
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, Najib telah berusaha keras untuk tujuan itu walaupun berhadapan keadaan sukar ekoran pelbagai masalah disebabkan mempunyai majoriti yang kecil di Parlimen.
Katanya, keadaan itu tidak seperti beliau dahulu yang boleh menangani masalah oleh pembangkang kerana mempunyai majoriti yang besar.
“Beliau (Najib) berusaha keras. Saya tidak boleh kata yang beliau berupaya untuk (membawa negara) mencapai Wawasan 2020, tetapi banyak orang berkata Malaysia sudahpun menjadi sebuah negara maju,” katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Forum Antarabangsa sempena Perhimpunan Agung UMNO 2011 di sini hari ini.
bilapahatberbunyi-:Lagi 9 tahun tahun 2020

Ahad, 27 November 2011

Info Kereta-Mercedes-Benz C250





LEBIH 2,000 komponen yang ditukar pada model ‘facelift’ Mercedes-Benz C250 memberi impak berbeza pada kenderaan mewah itu berbanding model sebelum ini.
Model diperkenalkan baru-baru ini ‘menu’ terkini eksekutif muda yang inginkan kereta mewah dan tampak sporty.


SPORTY...reka bentuknya.

MUDAH...pelbagai butang pada stereng.

MEWAH...kerusi dibaluti kulit.

SENANG...butang untuk mengubah kedudukan tempat duduk.
Jentera itu dicipta lebih praktikal dan selesa sama ada memandu ke pejabat atau ketika hujung minggu.Malah, enjin bersesaran lebih kecil juga memberi keistimewaan penggunaan bahan api yang optimum tanpa menjejaskan prestasinya.
Boleh dikatakan, jurutera Mercedes-Benz sudah berfikir ke hadapan berikutan harga bahan api yang tidak konsisten sekali gus memberi kesan kepada pengguna di seluruh dunia.
Ketika diberi peluang memandu uji Mercedes-Benz C250 baru-baru ini, teknologi pengeluar automotif berusia 125 tahun itu membuktikan inovasi terbaru untuk kepuasan pelanggan seluruh dunia.Ini kerana, C-Class adalah model paling laris Mercedes-Benz dan dijual lebih satu juta sejak diperkenalkan pada 2007.Penampilan model ‘facelift’ tampak mantap dan bergaya sesuai bagi golongan eksekutif muda untuk memilikinya. Paling ketara bahagian hadapan kenderaan ini termasuk bonet dan bamparnya kelihatan seperti bentuk ‘V’ dan lampu utamanya disuntik dengan rekaan terbaru.Selain itu, perumah lampu hadapan menerima sentuhan warna hitam membuatkan ia tampak garang dan memberi identiti tersendiri ketika di jalan raya.Bamparnya lebih sporty �dengan padanan lampu siang dan laluan angin yang besar untuk menyejukkan enjin.Pada bahagian belakang, lampu brek menggunakan sistem LED memberi pencahayaan yang terang ketika malam atau hujan lebat. Selain itu, rim bersaiz 17 inci dibaluti saiz tayar yang berbeza iaitu 225/45 R17 pada bahagian hadapan, manakala belakang dipadankan 245/40 R17 membuatkan jentera ini nampak tegap dan mampu menguasai semua permukaan jalan. Secara keseluruhan, bentuk�nya pasti membuatkan ramai yang terliur khasnya golongan muda kerana menampilkan gaya mewah. Ketika membuka pintu memasuki ruang kabinnya, bau kulit menusuk hidung penulis kerana hampir 80 peratus ruangan dibaluti material terbabit.Kerusi kulit mewah dan �sangat empuk memberi �keselesaan ketika perjalanan jauh.Selain itu, model ini �dipadankan dengan capaian Internet dengan sistem paparan navigasi untuk memberi penunjuk arah kepada pemandu�nya.Sementara itu, angka 250 yang tertera pada belakang model itu bukannya melambang�kan kapasiti enjin seperti pendekatan penamaan kenderaan Mercedes-Benz sebelum ini.Kini model ini didatangkan dengan enjin 1.8 liter empat �silinder BlueEFFICIENCY mampu menghamburkan hingga 204 kuasa kuda (hp) dan memberi tahap penggunaan bahan api menjimatkan dengan purata bacaan antara 6.4 hingga 6.9 liter bagi 100 kilometer.Ia juga mampu memecut sehingga 240 kilometer sejam (km/j) dan hanya mengambil 7.2 saat bagi mencapai tahap pegun hingga 100 km/j.Selain itu, penulis juga boleh memilih keselesaan suspensinya sama ada mod normal, ‘comfort’ atau ‘sport’.Jika memilih mod ‘sport’, ia menyebabkan suspensi sedikit keras tetapi ia bersesuaian untuk dipandu laju atau bagi melayan selekoh. Model ini dipadankan sistem transmisi terbaru iaitu 7G-Tronics dengan tujuh kelajuan menyumbang kepada aspek pemanduan yang cekap.Jika mahu sedikit keseronokan ketika mencuba jentera ini, pemandunya boleh menekan pedal shift pada belakang stereng untuk menukar gear secara manual bagi memberi prestasi sama ada memotong kenderaan lain atau memecut di lebuh raya.





SPESIFIKASI:MERCEDES-BENZ C 250ENJIN: 1,796cc, empat silinder sebaris, empat injap setiap silinderKUASA MAKSIMUM: 204 hp pada 5,500rpm TORK MAKSIMUM: 310Nm pada antara 2,000 hingga 4,300rpm TRANSMISI: automatik 7G-Tronic dengan tujuh kelajuan CIRI-CIRI KESELAMATAN: ABS dengan BAS, Parktronic dan beg udaraHARGA: RM290,888.00TAYAR YANG DICADANGKAN:Corak: ContiSport Contact 5Saiz dicadangkan: Depan: 225/45 R17 91W FR MOBelakang: 245/40 R17 91W FR MO
bilapahatberbunyi-: Teknologi hebat dari German

Ngauman Harimau muda yang bisu-Tewas 3-2 dengan Bahrain




5 minit ubah segala-segalanya

Harapan beraksi pada Sukan Olimpik 2012 mungkin sudah terkubur buat skuad bawah 22 tahun negara selepas tumbang 2-3 kepada Bahrain walaupun kemenangan bagaikan semakin berada dalam genggaman Malaysia apabila mendahului 2-0 ketika permainan hanya tinggal 12 minit untuk ditamatkan.
Entah apa yang tidak kena, skuad negara gagal menahan asakan bertali arus Bahrain yang berjaya mendapatkan tiga gol dalam tempoh lima minit melalui pemain gantian Bahrain, Saad Sazah Azamer pada minit ke-79 dan dua jaringan lagi oleh Isa Ahmed Nayem, minit ke-83 dan 84.
Ketiga-tiga gol itu telah meruntun semangat 30,000 penyokong negara yang tidak percaya melihat skuad bimbingan Ong Kim Swee itu membenarkan lawan memperoleh ketiga-tiga gol biarpun kekurangan seorang pemain, Fahad Tareq Showaiter yang dilayangkan kad merah pada minit ke-60.
Barisan pertahanan negara jelas bermain terlalu buruk pada detik 15 minit perlawanan untuk ditamatkan dengan banyak memberikan ruang kepada Bahrain di samping tindakan bijak jurulatih Bahrain, Salman Shareeda memasukkan dua pemain gantian, Saad Sazah dan Isa Ahmed yang banyak membuatkan pertahanan Malaysia hilang arah di samping faktor kepenatan memainkan peranan kebangkitan Bahrain.
Dengan kekalahan itu, skuad negara kini mungkin boleh melupakan aksi di Sukan Olimpik 2012 London selepas tewas buat kali ketiga berturut-turut dan menduduki tangga tercorot Kumpulan C tanpa sebarang mata manakala Bahrain memastikan peluang mereka masih terbuka dengan memperoleh tiga mata berharga di sini.
Dalam satu lagi perlawanan, Jepun yang kini semakin unggul di tangga teratas kumpulan dengan sembilan mata apabila menundukkan Syria dengan keputusan 2-1 di Stadium Antarabangsa Tokyo manakala Syria kekal dengan enam mata.
Malaysia sebelum itu bermain dengan penuh bergaya terutama pada separuh masa pertama apabila mendahului melalui Mohd. Nazmi Faiz Mansor pada minit ke- 30 hasil sepakan jarak jauh yang menakjubkan.
Mahalli Jasuli memastikan Malaysia semakin tepat berada di landasan kemenangan pada mulanya apabila memanfaatkan kesilapan penjaga gol Bahrain, Ashraf Waheed Azsebaie yang gagal menangkap kemas percubaan awal pemain bek kanan itu sebelum merembat cantik untuk gol kedua pada minit ke-67.
Namun, ketika kem Malaysia menjangkakan kemenangan sudah berpihak kepada mereka, Bahrain bangkit tanpa disangka pada 10 minit terakhir perlawanan bermula dengan jaringan tidak diduga Saad Sazah menerusi sepakan gunting sehinggakan Khairul Fahmi Che Mat tergamam tidak berbuat sebarang tindakan menyelamat percubaan berkenaan.
Isa Ahmed yang juga menjadi pemain terbaik perlawanan pada malam tersebut memastikan Malaysia berputih mata dengan dua gol, satu menerusi percubaan mudah dalam kotak penalti pada minit ke-83 sebelum dua minit kemudian, dia menjadi wira pasukan apabila percubaan melalui sepakan percuma memastikan Bahrain pulang selaku pemenang.
Aksi seterusnya Malaysia selepas ini ialah berhadapan Bahrain sekali lagi di tempat lawan pada 5 Februari 2012.


bilapahatberbunyi-Bola itu bulat

Sabtu, 26 November 2011

Masih ada harapan



Wanita dapat muka baharu dipuji cantik
GAMBAR fail pada 11 Ogos lalu menunjukkan wajah Charla Nash (kiri) selepas dia diserang seekor cimpanzi.Gambar kanan menunjukkan wajahnya selepas dia menjalani pembedahan pemindahan muka di Hospital Wanita Brigham, Massachusetts pada Mei 2011.
HARTFORD, Amerika Syarikat (AS) - Seorang wanita yang diserang seekor cimpanzi menyatakan dia lebih kerap keluar rumah selepas menjalani pembedahan pemindahan muka dan wajah baharunya itu dipuji cantik.
Wanita berkenaan, Charla Nash memberitahu program bual bicara terbitan NBC, Today, wajah penderma organ yang diperolehinya itu mula berubah menurut struktur tulang mukanya.
"Ada orang memberitahu saya bahawa saya cantik," kata Nash dalam wawancara tersebut yang disiar kelmarin.
"Sebelum ini mereka belum pernah memuji saya cantik," tambahnya.
Menurut Nash, dia turut disapa oleh seorang kanak-kanak semasa keluar membeli belah baru-baru ini.
"Ia belum pernah berlaku sebelum ini. Budak perempuan itu menyatakan Hi kepada saya. Saya tidak menakutkan sesiapa," katanya.
Nash diserang oleh seekor cimpanzi seberat 90 kilogram yang dipelihara oleh jirannya pada 2009.
Haiwan itu mengoyakkan hidung, bibir, kelopak mata dan tangan Nash sebelum ia ditembak mati oleh polis.
Dia menjalani pembedahan pemindahan muka dan kedua-dua belah tangannya pada Mei lalu.
Wanita itu akan menjalani pembedahan pemindahan tangan kali kedua dalam masa setahun selepas ekoran masalah komplikasi. - Agensi

Jumaat, 25 November 2011

Penjagaan pakaian dalam



Beli coli seperti pilih suami!’

PENJAGAAN pakaian dalam khususnya coli belum dianggap penting. Kebanyakan wanita lebih gemar membasuh coli dengan sabun basuh kain dan pelembut fabrik bagi mendapat�kan kesan lebih lembut serta berbau harum.
Namun, penggunaan pelembut pakaian dan sabun basuh kain yang kuat untuk menanggalkan kotoran akan menyebab�kan fabrik mudah reput.
Ia bertambah buruk apabila ada yang gemar membasuh coli dengan mesin basuh kerana menganggapnya lebih mudah. Kesannya, besi pada bahagian bawah coli akan berubah bentuk menyebabkan ia tidak lagi selesa dan sesuai dengan payudara. Menurut Penasihat dan Pengurus Runcit Lingerie, Elena Cui, wanita yang gemar menjemur coli di bawah cahaya matahari terik akan menyebab�kan fabrik nampak pudar dan tidak menarik.
Mungkin ramai wanita yang tahu kesannya, tetapi me�ngambil mudah penjagaan coli menyebabkan ia hanya boleh dipakai dalam tempoh singkat selain bentuknya juga berubah jika menggunakan coli yang mempunyai besi. “Hanya amalkan cara mudah bagi menjaga bentuk dan fabrik pakaian dalam agar kesihatan payudara sentiasa terpelihara di samping memberikan keselesaan berpanjangan ketika memakainya. “Antara cara praktikal boleh dilakukan adalah menjemurnya di tempat yang redup dan hindari daripada sinaran kuat matahari. Selain itu, terdapat beberapa kaedah terbaik untuk menjemurnya. “Pakaian dalam itu tidak boleh dijemur dengan menggantung menggunakan tali ketika basah kerana ia akan menyebabkan sifat anjal padanya akan hilang. “Jika kaedah menjemur salah, ia akan menyebabkan coli tidak lagi selesa dipakai dan longgar,” kata Elene yang dijemput khas dari Beijing, China bagi menunjukkan cara pemilihan coli yang betul kepada pengguna Aimer di Malaysia. Katanya, bukan hanya dilihat pada faktor penjagaan, pemilihan yang betul juga perlu diambil perhatian bagi memberi penjagaan sempurna terhadap payudara agar sentiasa sihat dan cantik. “Kebanyakan wanita memilih coli berdasarkan warna. Perlu diingat membeli coli adalah seperti memilih seorang suami. “Kita perlu tahu saiz dan kesesuaian bentuk payudara bagi menjaga kesihatan dan peredaran darah di sekelilingnya agar sentiasa kelihatan cantik serta menarik. “Wanita harus sedar setiap coli dibuat mengikut perbezaan saiz dan rekaan kerana masing-masing mempunyai bentuk badan berbeza. “Bagi kami, menghasilkan coli bukan mudah kerana untuk menyiapkan setiap coli yang sempurna ia memerlukan 50 hingga 80 ukuran mangkuk coli dengan menggunakan model dipilih. “Kami tidak menggunakan model patung supaya dapat memenuhi saiz dan sokongan sebenarnya yang diperlukan kerana setiap wanita mempunyai bentuk serta ukuran payudara berbeza,” katanya yang hadir sempena menyambut ulang tahun pertama Aimer di Parkson 1 Utama, Petaling Jaya, baru-baru ini. Katanya, semua koleksi Aimer 2011 direka berdasarkan konsep menggoda mengambil inspirasi daripada tema kasih sayang dan kecantikan bagi menyampaikan mesej melalui produk pakaian dalam wanita yang bermutu. Rekaannya dipengaruhi gaya elegan paduan budaya Timur dan Barat bagi memberi kesempurnaan kepada sesiapa yang memakainya. Sementara itu, sebahagian pekerja ketiga-tiga cawangan�nya di Sunway Pyramid, Parkson Bandar Utama dan Gurney Plaza Pulau Pinang akan dihantar ke Beijing bagi mendapatkan latihan mengenai coli bagi memberi khidmat nasihat berguna kepada pelanggannya .

bilapahatberbunyi:-pakaian dalam sangat penting dalam kehidupan hari ini

artis kahwin Giliran Ezlynn pula



Ezlynn nikahi pengurus sendiri

EZLYNN dan Adam tidak sedar bila cinta berputik antara mereka yang sebelum ini hanya berurusan sebagai pengurus dan artis.
PERKENALAN selama enam tahun dan percintaan selama tiga tahun, diakhiri dengan noktah cinta secara rasmi sebagai suami isteri buat penyanyi Ezlynn atau nama sebenar Azline Ariffin, 30, dan pasangannya yang merupakan pengurus peribadinya sendiri iaitu Adam Fahmy Shamsudin, 35, pada petang tanggal 20 November lalu di Roof Garden, Pusat Konvensyen Sime Darby, Bukit Kiara, Kuala Lumpur.
Tidak seperti majlis pertunangan dan pernikahan lain, suami Ezlynn, Adam dilihat cukup sibuk ke hulu-hilir memastikan semuanya sempurna sehingga ada yang terlupa bahawa dialah pengantin pada petang itu.
Ezlynn yang ditemui pada majlis pernikahannya itu memandang suaminya dengan senyuman dan berkata: "Itu yang menyebabkan saya terpikat dengannya. Dia seorang yang mementingkan kesempurnaan. Macam hari ini, pada majlis bahagia kami tetapi dia tetap tidak mahu lepas tangan sebaliknya, ingin memastikan sendiri semua perkara agar majlis berjalan lancar.”
“Saya ikutkan sahaja sebab dia memang selalu kendalikan acara orang, bila majlis nikah sendiri pun dia masih mahu uruskan, walaupun tugas itu sudah diserahkan kepada orang lain.”
Disoal bagaimanakah cinta antara mereka boleh berputik sedangkan saban hari mereka bertemu kerana tugas.
“Ada pepatah mengatakan lebih baik bercinta dengan teman baik sendiri sebab mereka lebih mengenali kita. Sebenarnya sebelum bercinta hubungan kami hanyalah sebagai penyanyi dan pengurus. Kemudian kami menjadi rapat sebagai teman baik dan akhirnya bercinta.
“Adam bagi saya sangat istimewa. Saya suka melihat cara dia menguruskan kerjaya saya dan dirinya sendiri. Dia seorang lelaki yang sangat menghormati perempuan dan bertanggungjawab. Tambahan, dia juga rapat dengan keluarga saya,” jawab penyanyi lagu Hai Hai Bye Bye itu lagi.
Sambung Ezlynn, keluarganya tidak terkejut apabila dia menyuarakan hasrat untuk bernikah dengan Adam kerana mereka sudah lama sukakan Adam dan percaya dia akan bahagia di sisinya.
“Keluarga saya memang suka dia. Mereka pernah cakap susah-susah kahwin sahaja dengan Adam apabila beberapa kali hubungan cinta saya tidak menjadi. Masin mulut mereka, akhirnya memang saya bergelar isteri kepadanya,” kata Ezlynn sambil disulami tawa kecil.
Adam yang setia di sisi Ezlynn memberitahu, apabila bersama Ezlynn mereka sebagai teman baik dan segalanya dikongsikan bersama. Hari-hari yang dilalui bersama Ezlynn demi tugas bertukar cinta, dan perasaannya diluahkan kepada Ezlynn.

bilapahatberbunyi:- syoknya kawen

Khamis, 24 November 2011

UFO- Wujud Ke?









































Tiada bukti UFO wujud













WASHINGTON 7 Nov. - Kerajaan Amerika Syarikat berkata pihaknya tidak menemui sebarang petanda kewujudan makhluk asing tetapi tidak berputus-asa mengkaji kemungkinan itu.
Pegawai di White House memberi maklum balas terhadap petisyen yang menuduh kerajaan AS menyembunyikan kejayaan mereka menghubungi makhluk selain di bumi ini.
Pegawai Pejabat Polisi Sains dan Teknologi dari White House, Phil Larson berkata, mereka secara rasminya menafikan pengetahuan tentang kewujudan makhluk asing dan turut menyangkal dakwaan mereka menyorok maklumat tersebut daripada pengetahuan umum.
Katanya, para saintis masih mengkaji kewujudan makhluk ruang angkasa itu.
"Kerajaan AS tiada bukti yang ada kehidupan lain selain di planet kita, ataupun makhluk angkasa lepas ada berhubung dengan manusia.
"Tiada maklumat yang boleh dipercayai menunjukkan sebarang bukti disembunyikan daripada mata umum," katanya menerusi blog yang bertajuk Searching for ET, But No Evidence Yet.
Tambahnya, walaupun kerajaan tidak menemui sebarang jawapan tentang kewujudan makhluk asing, mereka tetap terus mencari kemungkinan tersebut.
Katanya, mereka kini menjalankan beberapa projek bagi merungkai misteri kehidupan di luar planet bumi.
Malah, kapal angkasa lepas Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA) yang mengorbit Bumi, Kepler turut berfungsi mencari kewujudan hidupan di planet-planet lain.
Tulisan pada blog tersebut adalah sebagai menjawab dua petisyen yang dikemukakan oleh penggemar objek terbang tidak dikenali (UFO).












bilapahatberbunyi:-Pelik... UFO hanya kelihatan di Amerika Syarikat.....apa motifnya