nuffnang ads

Selasa, 18 Disember 2012

Pelakon Duda 12 tahun, Ridzuan tak nakal

PELAKON lelaki terbaik Festival Filem ke-9 menerusi filem Hati Bukan Kristal, Ridzuan Hashim nampaknya masih mampu bertahan sebagai salah seorang pelakon terkenal hingga kini. Dengan fizikal yang masih tegap dan tampan pada usia 48 tahun, Ridzuan kerap membuat hati banyak wanita tertawan kepadanya. Walaupun tidak lagi membawa watak romantis seperti zaman kegemilangannya, dia masih mampu mencuri tumpuan, terutama selepas lakonan memberangsangkan sebagai King dalam filem pecah panggung, KL Gangster tahun lalu. Jarang muncul di dada akhbar atau media massa lain, Ridzuan yang ditemui baru-baru ini dalam sidang media memperkenalkan dirinya sebagai hos program Panik, berkongsi cerita tentang perjalanan kariernya yang masih lancar. Paling menjadi perhatian, Ridzuan yang mengaku dirinya nakal tetapi bertempat, memberi sebab kenapa dia masih menduda selepas 12 tahun bercerai dengan pelakon Didie Alias. Kosmo!: Maaf bertanya, oleh kerana kisah peribadi anda sangat jarang dipaparkan media, jadi ramai yang bertanya tentang status anda. Adakah anda sudah berkahwin sekarang atau masih solo? RIDZUAN: Saya masih solo dan selesa hidup macam ini. Walaupun sudah 12 tahun hidup sendiri, tetapi saya tidak kisah. Dua belas tahun adalah satu tempoh yang panjang untuk seorang lelaki menduda. Kenapakah anda masih menduda? Tidak dinafikan, dalam tempoh 12 tahun menduda, saya pernah berkenalan dengan beberapa wanita. Bagaimanapun, semua perancangan untuk mendirikan rumah tangga tidak menjadi kenyataan. Kenapakah cinta anda sering terkandas? Mungkin sebab tiada jodoh. Lagi pun kerja lakonan saya dengan jadual yang tidak menentu membuatkan saya rasa lebih baik solo dahulu. Adakah penyebab anda masih menduda sampai sekarang kerana sikap anda yang agak nakal itu? Saya hanya nakal menerusi SMS (khidmat pesanan ringkas) sahaja. Pada usia sekarang, tidak mungkin saya nak buat benda tidak elok. Saya kira, nakal saya bertempat. Maruah saya lebih tinggi daripada segala-galanya. Jadi, anda seperti ada prinsip sendiri untuk kekal bertahan hingga kini? Harga diri dan nilai kehidupan kita perlu diletak di tempat teratas, kerana ia sangat bernilai. Jadi, ia perlu dijaga baik-baik. Maruah diri saya perlu dijaga agar tidak dikotori dengan perkara-perkara murahan yang boleh menjejaskan periuk nasi saya nanti. Mengenai kerjaya pula, kenapakah anda mengambil keputusan untuk menjadi pengacara dalam program Panik ini? Saya tidak pernah mendapat tawaran menjadi pengacara sebelum ini. Jadi apabila dapat tawaran itu, saya cuba cabar diri sendiri. Bagaimanakah rasanya pertama kali menjadi pengacara, seronok atau tidak? Pada awalnya saya mengaku agak kekok, tetapi lama-kelamaan seronok juga sebab boleh kenakan peserta lain dan ia juga satu bidang baharu buat saya. Anda sering membawa watak gengster dan lelaki korporat, adakah anda seronok begitu? Saya agak bosan sebenarnya, tetapi saya anggap itu sebahagian kerja. Kita tidak boleh memilih sangat, nanti orang tidak mahu tawar kerja pula. Apakah projek anda selepas ini, berlakon filem atau drama? Saya akan muncul dalam filem KL Gangster 2 tidak lama lagi dan dua telemovie iaitu Aduhai Empat dan Papaku Heroku Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1214&pub=Kosmo&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm#ixzz2F0n8yxGG Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan dari Blogger terbaik