nuffnang ads

Sabtu, 16 Julai 2011

Satu Perjalanan 30 October 1994-Akad Nikah

Sah! Sah!..yes..yes aku telah di sahkan menjadi suami.Lega rasanya.Rasa ingin menjerit sekuat hati tanda gembira namun untuk menghormati majlis aku menjerit dalam hati saja.hehehe..
Hari ini dalam sejarah kata orang.. syaitan akan menangis bila aku melafazkan akad nikah dan bila saksi  mengesahkan aku telah menjadi seorang suami kepada Mashura Ariffin.Hari ini juga  zaman bujang aku telah berakhir..haaaaa...kena tunggu 6 nov untuk majlis kenduri kendara..lagi seminggu beb!! ...hmmm...
Dua kali juga aku lafazkan akad nikah..hati rasa gemuruh juga Majlis pernikahan terlewat 4jam gara gara imam Mahat tersalah tengok jadual.Masalah teknikal.Aku berada dalam keadaan tertekan kerana imam datang lewat.Takut imam tak datang.Kesabaran mengatasi segalanya.Sepatutnya lepas zohor tapi terlewat hingga ke asar...5.30pm baru majlis akad nikah bermula.Sebenarnya imam Mahat ni aku yang uruskan.Kelewatan ini mungkin silap aku tak  uruskan dengan betul.
Alhamdulilah segalanya telah selesai.Aku berdoa kepada Allah semoga keluarga yang bakal aku pimpin di redai oleh Allah ...Di jauhkan dari segala perkara perkara yang buruk dan di kurniakan zuriat yang baik baik.
Jutaan terima kasih kepada adik beradik,saudara mara dan semua yang terlibat membantu aku dalam segala hal.Tanpa kau orang perjalanan hidup aku tak akan sempurna.Kepada Emak dan Abah terima kasih kerana telah memberi restu untuk aku berkahwin dengan pasangan pilihan aku iaitu Mashura Ariffin.
Minggu depan 6 nov 1994 majlis Kenduri kendara  di rumah pengantin perempuan di stulang baru Johor Bahru Johor...datang jangan tak datang...

2 ulasan:

  1. Lewat sampai 4 jam. Habis dalam menunggu tu buat apa? Hehe.

    BalasPadam
  2. mundar mandir & jawap soalan org ramai...mcm mana ni.apa dh jadi DLL

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik