nuffnang ads

Khamis, 21 Julai 2011

Satu Perjalanan Mei 1995-Gembira dalam Kesedihan

Pagi ini aku rasa begitu muram sekali.Aku lihat ayang macam kurang bercakap dengan aku tidak seperti selalu.Munkin di sebabkan demam atau jiwa tertekan.Ku sangka panas sampai ke petang rupanya hujan di tengahari.Aku juga merasa amat sedih kerana kandungan  telah keguguran.Kandungan baru nak mengjangkau 4 bulan telah gugur pada 2 minggu lepas..Belum ada rezeki lagi nampaknya.Kita manusia hanya mampu merancang hanya allah yang menentukannya.Pagi ini  aku hantar ayang ke klinik kerana demam dan aku masuk kerja lewat hari ini.Tak per yang penting ayang aku sihat.

Pada 1 mei aku telah pindah rumah ke rumah sewa di belakang rumah mertua di Jln sebulung kg.melayu.Ada baiknya tinggal berhampiran dengan mertua,sekurang kurangnya tidak lah sunyi sangat ayang aku bila aku pulang lewat dari kerja.

Satu berita gembira aku telah dinaik pangkat ke jawatan pegawai.Gaji naik sedikit.Walaupun naik sedikit aku tetap bersyukur.
Minggu lalu emak ada datang ke JB dia melawat ayang aku dan dimasa yang sama menghantar kak lela(kakak aku) yang akan berpindah ke Sabah bersama keluarganya.Abang ipar aku iaitu abg Latif telah di tukar ke Sabah.Aku ikut sekali hantar ke airport senai.Aku lihat muka emak,kak lela dan abg latif macam tak ceria jer...aku dapat rasakan munkin ada krisis dalaman. kot.Macam aku juga..lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri.

Aku bagitahu emak  raya haji tahun ni aku tak dapat balik kampung..atas alasan cuti cuma 1 hari.Emak diam tapi aku yakin emak begitu memahami jiwa dan perasaan aku.Kemungkinan besar ayang akan berhenti kerja.Aku tak boleh memaksanya untuk bekerja.Terpulanglah padanya untuk bekerja atau tidak.Lagi pun dia tak berapa sihat sekarang ini.Dia cuti lebih sebulan sebab keguguran.Berpantang macam orang bersalin.
Harapan aku sekarang aku nak bahagia bersama keluarga,hidup dalam kesederhanaan dan mempunyai zuriat jika di izinkan...........

2 ulasan:

Ulasan dari Blogger terbaik