nuffnang ads

Khamis, 1 Disember 2011

Info Kereta-Peugeot 508



Peugeot 508 yang premium
Gambar-BERBANDING pesaing sekelasnya, Peugeot dilengkapi enjin lebih kecil yang bersesaran 1.6 liter.


DINOBAT sebagai 'Best New Car of 2011' oleh majalah Fleet World di United Kingdom (UK), model Peugeot 508 akhirnya dilancarkan ke pasaran tempatan. Pengenalan jentera dalam segmen eksekutif premium itu dikatakan sebagai antara pelancaran yang dinantikan pada tahun ini.
Ketua Pegawai Operasi Nasim Sdn. Bhd., Datuk Samson Anand George berkata, kereta sedan itu merangkumi semua elemen jenama Peugeot iaitu kelas, karekter dan gaya.
Jelasnya, pasaran kenderaan berjenama Eropah dalam negara berkembang tahun ini ekoran permintaan pengguna yang mahukan jentera dinamik dan seronok dipandu. Peugeot 508 baharu nyata menepati keperluan tersebut.
Wajah 508 memaparkan hala tuju rekaan baharu Peugeot menerusi pengenalan gril terapung dengan lambang lagenda singa. Lampu hadapan pula menampilkan Bi-Xenon yang dibarisi dengan lampu DRL (Daytime Running Lights) diod pemancar cahaya (LED) bersama pencuci lampu hadapan dan pelaras ketinggian automatik.
Lampu hadapan turut dilengkapi fungsi alur pintar yang menganalisis suasana pencahayaan untuk memasang lampu tinggi daripada pancaran standard apabila diperlukan secara automatik. Ia beroperasi menerusi sebuah kamera pintar yang terletak pada belakang cermin sisi.
Jika lampu tinggi diaktifkan menerusi kamera tersebut dan kehadiran kenderaan daripada arah bertentangan dikesan, pencahayaan akan kembali kepada pencahayaan lampu standard.
Bahagian sisi jentera semakin menyerlah dengan kemasan krom pada bingkai tingkap hadapan dan belakang. Bahagian belakang pula dihiasi tiga barisan lampu LED unik.
Melangkah masuk ke dalam kabinnya, warna hitam menguasai papan pemuka dan konsol tengah. Kemasan berwarna krom turut dipasang pada komponen dalaman bagi meningkatkan lagi sifat eksklusifnya.
Ciri mewah di dalam ruang kabin termasuklah unit HUD (head-up display) berwarna, pendingin udara empat zon, butang penghidup, brek parkir automatik, tempat duduk penumpang dan pemandu kuasa elektrik, tombol kawalan intuitif pada konsol tengah, selain sambungan USB dan bluetooth.
Model tersebut dilengkapi stereng sporty bersama butang kawalan audio, sambungan bluetooth dan kawalan jelajah. Turut didatangkan ialah sistem audio Arkamys dan sepuluh pembesar suara JBL.
Ruang kargo seluas 545 liter boleh dibuka dengan hanya menekan butang pada kunci pintar atau angka 0 pada lambang 508 di bahagian belakang kenderaan.
Enjin turbo bersesaran 1.6 liter yang ada pada 508 berupaya menjana kuasa kuda 156hp dan tork 240Nm. Ia dipadankan dengan transmisi automatik enam kelajuan. Penggunaan minyak bagi setiap 100 kilometer (km) hanya 7.1 liter, manakala kadar emisi karbon sebanyak 164 gram/km.
Ia juga sarat dengan pelbagai teknologi keselamatan. Misalnya enam beg udara SRS, ESP, ABS, EBD, Emergency Brake Assist, Anti-Skid Regulation dan Dynamic Stability Control. Jentera ini ditawarkan pada harga RM171,697 seunit di atas jalan.

bilapahatberbunyi:-Sesuai bagi yang mempunyai citarasa Eropah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan dari Blogger terbaik