nuffnang ads

Jumaat, 12 Ogos 2011

Merdeka Raya Kibarkan Jalur Gemilang

Lagi dua minggu kita akan menyambut hari kemerdekaan yang ke 54 tahun.Semalam aku ronda di kawasan kejiranan aku .....kelihatan kibaran jalur gemilang tak banyak kelihatan.Kelihatan begitu banyak lampu kelip kelip menandakan hari raya bakal menjelma.
Di pusat membelibelah juga lebih kepada menyambut hari raya.Kesiannya hari merdeka seperti terasing. Orang ramai lebih kepada sambutan hari raya.Dimana jiwa patriotik mereka.Anak anak tidak mengerti apa itu kemerdekaan.Bagi mereka hari merdeka hanya sekadar cuti umum.

Bersama ini aku menyeru marilah kita mengibarkan jalur gemilang di hadapan rumah kita tanda kita cinta kepada negara kita malaysia.
Aku cadangkan kepada pemilik blog kibarkanlah jalur gemilang di blog masing masing.Buatlah satu kempen di entri anda kibarkan jalur gemilang.Aku tak mampu nak buat kempen sebab aku bloger baru tak ramai yang baca blog aku.

Aku dah cuba nak letakkan bendera jalur gemilang di blog aku tapi tak berjaya.Maklumlah aku hidup di zaman mesin taip.Mesin taip pun dah jadi buruk lagi antik dan  akan dijadikan perhiasan untuk hari raya .

Kibarkan lah jalur gemilang di blog anda.

Harap maklum.

6 ulasan:

  1. Takde bendera nak letak pada blog.

    Cinta pada negara boleh dizahirkan dengan cara lain. Ya tak? :)

    -wina1979-

    BalasPadam
  2. Salam;
    dah nasib hari merdeka makin hari makin tak diperdulikan..dengar2 tarikh merayakan hari kemerdekaan ditunda lepas raya.

    P/S; samalah kita aku pun baru dlm blog..mesin taip mahirlah aku..aku dibesarkan zaman mesin ketuk...

    BalasPadam
  3. wina -ya betul
    yusuf: aku suka bunyi mesin ketuk..klasik sungguh

    BalasPadam
  4. semangat kemerdekaan dan semangat raya kan...

    sekarang pun dah tgk dekat kedai2 or pejabat dah kibarkan jalur gemilang..

    BalasPadam
  5. Walaupun hdup di zaman it, tapi hana tetap rabun it. xtau nak buat bendera kt blog. haha

    Tadi kat opis ada buat sesi photoshoot untuk merdeka raya, masing2 pegang bendera, semangat rasanya. Semangat raya pun blh thn gak, budak laki masing2 pakai baju melayu bersamping, macam nak khwn dh tgk. hikhik

    BalasPadam
  6. bestt rye taon nie sbb skali dgn merdeka... hehe ~

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik