nuffnang ads

Khamis, 18 Ogos 2011

Siaran TV Otai kabur banyak semut

Dulu kalau tak silap sebelum tahun 90an sesiapa yang memiliki peti TV di wajibkan ada lesen TV bayarannya setahun $24.00.Itu pun susah orang nak bayar.Kalau jabatan penerangan buat pemeriksaan sanggup surukkan TV.Area ada tapi bila masuk rumah TV nya tiada.Kini tiada lagi lesen TV.
Astro satu bulan bayar $100.00 orang sanggup bayar.Sebab apa.....antaranya kualiti siaran tersangat baik.

Aku yang tinggal di Johor Bahru sepatutnya tak perlukan Astro kerana di sini sudah terdapat banyak siaran.
TV malaysia ada TV1,TV2,TV3,NTV7,TV8,TV9.Siaran S,pura ada 4 chanel dan TV Indonesia ada 3 siaran.Yang peliknya TV S,pore siarannya terang Begitu juga TV Indon siarannya juga agak terang tapi RTM TV 1 gambarnya kabur.Sepatutnya tidak begitu kerana RTM adalah siaran TV yang paling lama bersiaran di Malaysia.

Walaupun aku jarang menonton siaran TV1 sepatutnya TV Kerajaan ini mesti siarannya berkualiti tinggi gambar terang.Guna Astro barulah terang TV 1.Aku harap blog aku dibaca oleh pegawai menteri yang jaga RTM..Buat kajian kenapa TV1 siarannya tak terang.Mungkin salah peti tv aku atau antena tak cukup tinggi.Rasanya bukan sebab itu.Siaran Indon tak pakai antena pun boleh dapat siaran
Aku rasa tempat lain pun sama TV 1 siarannya kabur seperti banyak semut.

9 ulasan:

  1. saya pun rase mcm tu
    kaburr

    sejak kecik lagi cmtu.

    isk

    BalasPadam
  2. dari dulu memang cenggitu.. kena pasang astro baru ok tapi astro pun dh naik rege sekarang.. :(

    BalasPadam
  3. mmg cam tu kot..skg sume channel kat umah kita tak elok..tak tau pasai apa..maybe ramai yg dok pasang astro.. entahh..

    BalasPadam
  4. tak berapa suka sangat tgok tv1..huhu

    gambar die tak menarik sangat..hihi

    BalasPadam
  5. kalau service baek, org pun sanggup bayar walaupun mahal..drpd free tp tak berkualiti..huhu

    BalasPadam
  6. Dear all tq fr yr coment...apa apa pun gomen kena up gred kualiti gambar siarannya dan rancangannya.

    BalasPadam
  7. Tengok tv1 daripada Astro jadi tak perasan kalau pakai antena.

    Kalau kat umah Uwan memang susah sikit dapat siaran kalau pakai antena. Rumah letak tepi bukit kut :)

    -wina1979-

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik