nuffnang ads

Rabu, 3 Ogos 2011

Satu Perjalanan Jun 1997-Bantu membantu

Masa berlalu dengan begitu pantas.Tiada masa untuk berfikir perkara lain.Dunia aku hanya pergi kerja dan memikir hal keluarga.Kini anak sulung aku berusia 10 bulan.Sudah pandai merangkak dan pandai mengemas rumah yang telah di kemas.Kandungan anak kedua aku kini berusia hampir 6 bulan.Kesian aku tengok ayang dengan kandungan yang semakin membesar..penat bekerja balik rumah kena buat keja rumah.Aku membantu mana yang boleh aku buat.Tak sampai hati biarkan isteri buat kerja rumah berseorangan.

Semangat seorang wanita memang kuat..aku akui banyak perkara yang orang lelaki tak boleh lakukan.Contohnya seorang wanita yang sudah berkawen dan  bekerja lepas pulang dari kerja ambil anak lepas tu masak untuk makan malam.Mandikan anak,layan karenah anak/suami.Kemas rumah dan lain ain yang berkaitan.Aku rasa perkara yang macam nie banyak lelaki tak boleh lakukan.Lelaki hidupnya tak sempurna tanpa wanita/isteri.

Bagi lelaki yang mahu berumahtangga persiapkan diri dengan belajar membuat kerja rumah,jaga anak,belajar masak dan biasakan diri dengan hal hal di dapur.Melainkan anda punyai kewangan yang kukuh iaitu isteri tak perlu bekerja atau kalau isteri mahu berkerja cari kannya pembantu rumah untuk buat kerja kerja tersebut...itu kalau mampulah.Bagi wanita pula kalau suami ringan tangan hal hal di dapur jangan pula lepas tangan....jadi queen pulak.Kesimpulannya kena bertolak ansur saling paham memahami antara stu sama lain.

3 ulasan:

  1. Setuju sangat dengan tulisan bro. Saling bantu-membantu. Isteri ni hati dia lembut jadi dia mudah simpati dan sanggup bekerja keras membantu suami.

    -wina1979-

    BalasPadam
  2. semoga rumah tangga sentiasa bahagia...

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik