nuffnang ads

Jumaat, 27 Mei 2011

Satu Perjalanan Januari-Desember 1988-1 kesilapan

Jadi kerani kerja relex sikit.Kerja  ada 2 shif.Antara tugasan utama buat job oder untuk staf dan serahan duit cash utk staf yg bekerja di luar.Ambil meter pump dan buat stock balance minyak yg masuk dan keluar.Buat secara manual dulu tak ada komputer.Kerja sangat mudah tapi membosan tiada rakan untuk berbual ...nak bebual dgn bos tak boleh sebab topix tak sesuai.Rakan semua kerja diluar jaga pump.
Kerja disini memang best tapi  bila terlalu banyak saudara mara kerja disini terjadi juga krisis.Sedara belah laki sedara belah bini semua ada disini.Abg Deris dah berhenti kerja sebab berselisih faham dgn boss iaitu abangnya.Aku biasalah tak ambil pot masalah tu semua...lantaklah..aku tetap dengan dunia aku.
Bila dah tinggal di rumah bujang ni..macam macam lah perangai rakan serumah.Duit hilang,pinjam kasut tak pulang..pinjam baju..pinjam duit.cuma seluar dalam je tak ada sapa nak pinjam.Semak kepala dibuatnya.Malam minggu rutinnya memang ke bandar JB.Tempat wajib Komtar.kadang kadang tengok kawan jaming kat B saund studio.Aku minat muzik tapi tak pandai main alat muzik.Kadang kala berkelah di air terjun Kota tinggi.Naik bas.. masa tu motor belum ada.
Berita sedih.....karier aku sebagai kerani tak lama.Aku letak jawatan.Ini semua gara gara kawan aku yang tak amanah.Penipuan dalam menyekat meter minyak dari berjalan.Tak tipu pelanggan tapi tipu boss.Silap aku lambat membongkar dan memberitahu boss kes ni.Antara kawan dan boss aku terperangkap di tengah tengah.Apabila bos dapat tahu aku mengambil  keputusan meletak jawatan.Aku rasa bersalah.Mak ,abah dan kakak marah kat aku.Emak boss dan mak aku adalah besan.Kalau aku boleh kembali kemasa lalu aku rasa macam nak betulkan balik keadaan.Aku jadikan ini satu pengajaran dan pengalaman yg beharga buat diri ini.Mungkinkah ada cahaya di hujung terowong.......??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan dari Blogger terbaik