nuffnang ads

Isnin, 18 Julai 2011

Satu Perjalanan 12 November 1994-Majlis di Melaka

Pada pagi 12 Nov keluarga dan saudara mara isteri bersiap siap untuk bertandang ke Melaka.Di luar bas 40 penumpang telah bersedia menanti.Aku ikut sekali naik bas..hahaha pengantin naik bas.Cuaca gelap seperti mahu hujan..sampai di pagoh hujan turun dengan lebatnya.Harap harap tidak hujan di Melaka.
Kenduri di kampung aku buat sederhana saja.. jemput saudara mara,teman teman dan orang orang kampung .
Di Melaka kenduri kawinnya tak lah sampai malam, lepas bersanding dalam pukul 2pm-3pm tu dah kira tamat lah majlis.Rombongan dari Johor bertolak kembali ke johor pukul 3.30pm.Boss aku  En.Lokman  datang lewat pukul 6.30pm majlis dah tamat.Periuk pun dah basuh.Nasib baik ada baki makanan.
Aku dan isteri tinggal di kampung selama 4 hari.Isteri cuba nak sesuaikan diri dengan kehidupan di kampung.Nampak kekok sedikit.Bila keluarga aku bercakap dia tak berapa paham.Kerana tak biasa bercakap loghat Negeri Sembilan.
Tiada berbulan madu kerana cuti yang terhad.Di Melaka cuma pergi ke Bandar Hilir dan kawasan sekitar untuk bergambar kenang-kenangan.Setelah 4 hari di Melaka aku dan isteri kembali semula ke Johor naik bas express dan bermulah satu kisah perjalanan hidup aku sebagai suami isteri.

3 ulasan:

  1. kalau majlis kawen kt johor kul 5 pon masih ada org..istri org johor ya?

    BalasPadam
  2. Hehe, tapi Bro Ghani duk Johor kan? Ada sebahagian Melaka macam Alor Gajah cakap Negeri Sembilan. Hehe...

    BalasPadam
  3. Rina:-istri mmg org JB.Betul kt jb kenduri kawen lepas magrib pun ada org dtg.

    NA:-Den mmg org alor gajah.Kuar tol simpang ampat dh jumpo gumah den.Johor tompek cari makan dh mcm kg sendiri

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik