nuffnang ads

Selasa, 19 Julai 2011

Satu Perjalanan 17 november 1994-Pindah rumah

Sehari setelah kembali dari Melaka aku dan ayang(isteri) pindah rumah di Tmn sri amar.Rumah itu telah aku cuci 3 minggu lepas.Masa pindah hari hujan,kelam kabut sikit.Pindah cuma bawa katil,almari,tv dan pakaian.Barang barang lain seperti mesin basuh, dan peti sejuk beli di kedai.Banyak barang tak perlu di beli kerana dapat hadiah perkawinan seperti barang elek,dapur gas,pingan mangkuk dan barang keperluan asas yang lain.
Pertama kali dalam hidup aku tinggal serumah ,berdua dengan seorang perempuan ....ops!.isteri akulah.Aku cuba menghayati hidup berkeluarga .Masih lagi mencari atau menyesuaikan diri antara satu sama lain .
Selepas majlis perkawinan banyak juga duit diperlukan.Banyak barang barang yang perlu di sediakan.Macam macam nak dibeli.Aku beli mana yang perlu saja.Yang tak berapa perlu di beli kemudian.
Isnin depan 21/11/1994 aku akan mula bekerja.Berulang alik naik motor dari Jb ke Pasir Gudang pergi balik dalam 80 km.
Best juga hidup berpasangan sebagai suami isteri.Aku harap segalanya berjalan lancar tiada apa apa masalah.Amin ya Allah.

4 ulasan:

Ulasan dari Blogger terbaik