nuffnang ads

Sabtu, 23 Julai 2011

Satu Perjalanan Julai-Sept 1995-Berusaha lagi

Kehidupan seperti biasa statik tak turun dan tak naik.Pergi kerja balik kerja..bila lapar makan itu saja.Ayang aku tak jadi berhenti kerja.Secara jujurnya aku suka kalau dia bekerja....tinggal di rumah pun sorang sorang.Buat masa ini belum ada tanda tanda untuk hamil....tapi kami berusaha keras selain berdoa aku hantar ayang pergi berurut untuk naikkan peranakan kembali.Kata orang kalau lepas keguguran susah untuk hamil kembali.Harap harap usaha kami nie berhasil.

Kalau tak hamil susah juga nak jawap pertanyaan orang sekeliling...pertanyaan yang biasa di dengar....bila nak dapat anak..bila nak timang cahaya mata...dah lama dah ni.Semak juga kepala nak jawap.Kadang kadang terasa nak pakai baju yang bertulis saya tengah berusaha untuk dapatkan anak.Harap bersabar.

Aku rasa perasaan ynag sama juga dihadapi oleh pasangan suami isteri yang telah lama berkawen tapi tak dapat anak.Kalau boleh jangan dibebankan kepada mereka dengan soalan soalan yang begitu.Hujung bulan october akan genap 1 tahun perkawinan.Semoga di permudahkan perjalanan hidup aku di masa yang mendatang.

2 ulasan:

  1. Biasalah tu orang akan bertanya je. Bila kita belum kahwin, akan tanya bila kahwin. Dah kahwin tanya bila nak ada anak. Hehe. Sabar jerla. Kita manusia diuji dengan ujian yang berbeza atau ujian sama :)

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik