nuffnang ads

Isnin, 26 Mac 2012

cara mengurat clasic

Setiap orang rasanya pernah mengurat atau di ngurat.
Biasanya lelaki yang akan memulakan proses mengurat dan orang yang di nguratnya itu tentulah perempuan.Jarang sekali perempuan mengurat lelaki.Kalau adapun mungkin caranya berbeza dengan lelaki .Cara perempuan mengurat lelaki itu kena tanya orang perempuan.
Di sini aku nak ceritakan kisah atau contoh orang zaman sebelum 90an mengurat perempuan.
Selalunya berlaku di tempat tumpuan orang ramai...contoh di perhentian bas(bus station)-Seorang lelaki ternampak seorang gadis duduk di bangku menunggu.(bangku panjang)
Lelaki:Hai! cik adik boleh tanya sekarang pukul berapa.
Gadis :Awak pakai jam pun nak tanya saya sekarang pukul berapa
Lelaki:Alamak! saya lupalah saya pakai jam(sajer buat lawak ambil mood)
kemudian tanya lagi...sorang aje ke?
Gadis :awak nampak saya berdua ke?
Lelaki:(haaa..ada respon..ada peluang)Eh!saya nampak awak berdua..kaat sebelah tu saper?
Gadis :Mana aderrr..
Lelaki:Tu..tiang sebelah awak tu..hahaha(buat lawak ambil mood gadis)
(Dua dua ketawa..tanda dah mula menyesuaikan diri).
maka bermula dari situ bemulalah perbualan seterusnya.Last sekali minta no telepon rumah kalau ada.(dulu tk ada handpon)Kalau telepon rumah tak ada alamat rumah pun ok untuk urusan surat menyurat.Kalau ada rezeki boleh sampai ke jinjang pelamin.
Ini adalah salah satu contoh clasic proses mengurat....sekarang tahun 2012 ada lagi ker orang guna cara ni.

9 ulasan:

  1. Ha'ah.. ada lg ke mcm tu? Maklumlah tak pernah kena ngorat mcm tu.. :-p

    BalasPadam
  2. mngkin ada, tpi dah hampir pupus ase nya cara ni,hehe.

    Sekarang kan, cinta muka buku, bak kata najwa latiff tu,hehe

    abghani pekabar?sihat :)

    BalasPadam
  3. hana-biasa kena ngorat cam ner
    Lana-saya sihat...betul tu dh pupus

    BalasPadam
  4. budak sekarang nak ngorat buat bunyi tikus..haha

    BalasPadam
  5. pokcik dah lama tgglkn zaman tu..keh 28x, mengurut tu ade la...

    BalasPadam
  6. assalamualaikum abghani....hahahahaah wat kelakar je n teringat kisah dulu2...:)

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik