nuffnang ads

Rabu, 14 Mac 2012

XTVT-XPDC GUNUNG DATUK REMBAU




Hampir 20tahun tk buat aktiviti mendaki gunung.Pada 10/3/12 aku sekeluarga telah mendaki Gudung Datuk di Rembau N.Sembilan yang mempunyai ketinggian 884m atau 2900 kaki.
Pendakian memang mencabar fizikal dan mental.Laluan pendakian memang mencabar.Jam 8.30am aku memulakan pendakian.Kebiasaannya ambil masa 2 jam untuk sampai ke kemuncak tapi aku mengambil masa 3 jam kerana oleh kerana anak perempuan dan isteri baru kali pertama mendaki gunung jadi aku bergerak dengan agak perlahan.Dua orang anak lelaki aku dan anak saudara telah jauh kehadapan dan sampai kemuncak 1 jam awal dari aku.
2 hari selepas mendaki semua kaki jadi krem susah nak berjalan..inilah cabaran utama mendaki gunung iaitu cabaran selepas pendakian.

Untuk XTVT akan datang aku bercadang untuk mendaki Gunung Ledang Di Sagil Tangkak Johor yang mempunyai ketinggian 1276M atau 4187 kaki.

Nota:dah mula ketagih daki gunung...Satu kepuasan bila dapat tawan puncak gunung.

6 ulasan:

  1. bestnya mendaki gunung kan? belum pernah lagi ni, kalau ada kesempatan nak try juga rasanya hehehe

    maaf lama tak datang, sejak blog lama bermasalah semua jejak hilang...jom singgah kat blog baru

    BalasPadam
  2. mana 1 abghani??saya duk ledang..penah dah panjat gunung ledang, tapi xsampai puncak.sampai kolam gajah je

    BalasPadam
  3. gunung datuk sangat mencabar ok...

    BalasPadam
  4. tarikh 17/3/2012 tu buat saya confuse...

    BalasPadam
  5. yati-satu kepuasan
    wahada,echa-alamak tarik dakian silap sebenarnya 10/3/12 nnti kita edit.
    zakia-saya yg pakai baju merah yg muda tu anak.
    -T.karut..mmg mencabar mental.

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik