nuffnang ads

Ahad, 14 Ogos 2011

Fesyen Orang Bumi

Fesyen mengikut peredaran zaman.Fesyen banyak berkait dengan pakaian.Penggemar fesyen kebanyakannya dari golongan wanita.Industri fesyen juga menjana ekonomi berbilion ringgit di Malaysia.Ada yang dapat untung dan ada yang keluarkan wang untuk dapat fesyen terkini.

Orang zaman batu juga ada fesyennya yang tersendiri berbaju kulit sekadar menutup badan mana yang perlu.Fesyen orang zaman batu nampak seksi..Negara barat dengan fesyennya mengikut musim dan orang timur mengikut budaya.Orang Islam dengan fesyen muslimahnya menutup aurat.

Fesyen untuk orang lelaki tak banyak perkembangan iatu seluar baju,kasut dan cermin mata.Fesyen lelaki juga tiada unsur unsur seksi hampir semuanya menutup aurat kecuali fesyen swimming trang.

Fesyen wanita memang banyak perkembangannya.Mereka berhabis wang untuk fesyen.Ada fesyen seksi,fesyen anggun menawan dan fesyen tutup aurat iaitu muslimah fesyen.
Bagi yang minat fesyen seksi biasanya di gayakan oleh remaja up to date.Skirt senteng dan baju yang ketat mengikut bentuk tubuh.Disukai oleh orang yang mempunyai bentuk tubuh yang menarik.Kadang kadang pakaian seksi ini tidak cantik tapi oleh kerana digayakan olih perempuan yang cantik secara automatiknya pakaian itu nampak cantik.Lelaki memang suka kalau perempuan menggayakan pakaian seksi ini.Suka tengok aje.Paling tak pun di jeling sepintas lalu.

Di Malaysia rata ratanya wanitanya mengayakan fesyen menutup aurat dengan bertudung,baju kurung atau memakai jubah.Bagi yang moden sikit mereka suka berseluar baju labuh dan bertudung.Bagi yang terlalu moden pula seluar ketat baju lengan pendek dan bertudung...nampak seperti ada yang tidak kena .

Dunia fesyen akan terus berkembang selagi ada manusia.Dunia seakan berhenti kalau fesyen tidak berkembang.

13 ulasan:

  1. yup yup..fesyen juga kadang kadang mengaburi iman.. hurmm

    BalasPadam
  2. Fesyen untuk wanita ni memang sangat luas dikembangkan.

    Manusia cepat bosan dengan fesyen yang sama.

    -wina1979-

    BalasPadam
  3. tak terkejar fesyen yang ada..
    macam2 ada..

    BalasPadam
  4. mampu tengok je perkembangan fesyen, tak mampu ikut. huhu

    BalasPadam
  5. Hana suka fesyen tp hana bukan mangsa fesyen. Just wear what i feel comfortable and make me confident. ^_^

    BalasPadam
  6. Dear all my best bloger tqvm fr coment

    BalasPadam
  7. betol2..mcm2 jenis fesyen zaman skrg nih :)

    BalasPadam
  8. macam2 fesyen dah ade skrg..tkejut tgk pun ade,huhu

    BalasPadam
  9. sirap,Mfyga&tasha- tqvm fr yr comen..all the best

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik