nuffnang ads

Ahad, 21 Ogos 2011

Mahalnya buffet Ramadhan di hotel...siapa yang untung

Sepanjang bulan ramadan akan adalah segala macam promosi
berbuka di hotel hotel.Iklan iklan menarik pelanggan pelanggan
Individu atau dari sektor korprat.

Untuk individu atau berkeluarga kalau berbuka di hotel rasanya tidak berbaloi
kerana berapa banyak sangatlah kita boleh makan.Makanan memang sedap dan banyak pilihan tapi bolehkah kita makan semuanya.Harga makanan yang kita mampu makan tu kalau dihitung dengan wang ringgit rasanya dalam $10.00 sahaja berbanding dengan buffet ramadan yang kita bayar $50-$70+++ untuk satu kepala.

Pelanggan utama bagi buffet ramadan di hotel hotel ialah ahli perniagaan yang meraikan atau entertain pelanggan mereka berbuka di hotel hotel.Kalau sepuluh pelanggan yang mereka bawa paling tidak pun mereka akan bayar lebih dari $600.00.

Yang untung adalah pihak hotel.Kalau 1 hari ada 500 pelanggan x $60 =30,000.00 semalam ,kemudian x dengan 26 hari =$780,000.00 inilah jumlah setiap kali ramadan
yang pihak hotel kutip dari hasil makan dan minum waktu berbuka di bulan ramadan.
Ini untuk satu hotel kalau 100 hotel.. kita fikir sendirilah.

14 ulasan:

  1. mkn kat rumah aje lah..lebih sedap bbnding hotell heeee

    BalasPadam
  2. hehe....sebab tu mama xsuka berbuka dekat hotel even abah ajak...sebab dia cakap makanan sama ja...

    bezenya makan dekat hotel ja pun...last2 makan di rumah jugak.eheh

    BalasPadam
  3. mkanan xde la sedap sngt,kalau nak setahun sekali xpe la...

    bese mkn time dinner course je.heeeee

    BalasPadam
  4. Memang mkanan bnyak tp xknlah hbs nak merasa semuanya kan? Mkn memang bnyk kt hotel tp kepuasan tu xde mcm mkn kt rumah.

    psst: esok kena iftar kt hotel atas urusan kerja, kalo nk guna duit sndiri, enth pi ke tidak.

    BalasPadam
  5. Rasa rugi makan buffet waktu Ramadan sebab tak banyak dapat makan. Walaupun makanan hotel ni sedap tapi kalau nak sangat makan pilihlah makan pada hari biasa.

    Makan sekali-sekala kat hotel tak apa untuk merasa dan makan banyak-banyak skit :)

    -wina1979-

    BalasPadam
  6. Dear all my fren tq fr yr coment.
    c u again

    BalasPadam
  7. Salam;
    sebenarnya bkn makanan yg kita mkn tapi hotel tu yg kita makan makanan tu hanya penyebab je.

    BalasPadam
  8. sy ngn hubby pegi kalau ada pihak yg belanja..nk kuar duit sndiri jgn harap hehe..

    BalasPadam
  9. tiekah-mkn kt umah selesa
    yusuf-hahaha hotel mkn kita
    Rna-duit sendiri tk berbaloi rasanya

    BalasPadam
  10. membazir je berbuka di hotel sedangkan boleh masak sndiri or beli di bazaar ke kan hehe

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik