nuffnang ads

Jumaat, 12 Ogos 2011

Politik Negara

Dikalangan umur 25th kebawah ramai yang tidak berminat tentang politik.Bagi mereka politik itu membosankan dan mejelekkan..Tapi tahukah kita yang mencorakkan politik masa depan negara adalah  generasi muda sekarang.

Jika kita tidak berminat tentang politik,setidak tidaknya kita ambil tahu serba sedikit tentang suhu politik negara .Semua berita tentang politik negara boleh di dapati di surat khabar , berita di TV atau di blog blog politik..Mudah bukan.Baca dan buat kesimpulan.

Sudahkah anda mendaftar sebagai pengundi.Jika anda berumur 21 tahun anda layak mengundi.Bila kali terakhir anda mengundi?Jika belum mendaftar sebagai pengundi daftarlah sekarang di pejabat pos atau pejabat spr.Undi anda menentukan masa depan negara.

Jika anda tidak berminat juga tentang politik...tidak mengapa kerana ini bukanlah satu kesalahan.Teruskan hidup anda seperti biasa.Fokus kepada kerjaya harian anda.

10 ulasan:

  1. Hana tak minat politik tapi bila disuruh balik kg untuk mengundi, hana balik. haha

    BalasPadam
  2. Kena peka dengan perkembangan semasa :)

    -wina1979-

    BalasPadam
  3. Hana-bagus anda telah jadi pengundi.

    Wina-betul kita kena peka.

    BalasPadam
  4. alhamdulillah sya dah berdaftar dan 2 kali mengundi wlupun seikhlasnya rasa berblah bagi...

    msih buntu sapa yg patut di undi sebenarnya...huhu

    tpi mmg tak suke pd yg tak mengundi tpi dok menghentam je lebih...

    BalasPadam
  5. tak tahu nak cakap minat ke tak.tapi ambik tahu la jugak.dah daftar mengudi juga sb kita ada hak kan nak tentukan siapa pemimpin kita..=)

    BalasPadam
  6. salam...politik ni mama x lah nak masuk campur sgt tapi setakat amik tahu sikit tu boleh la...

    mengundi tu sudah pasti jadilah rakyat yg bertanggungjawab pd negara yer...
    itulah sumbangan mama pada negara...:)

    dgn mengundi bolehlah kita memilih pemimpin negara kita...

    BalasPadam
  7. mamanoriz- aku paham maksud mama

    mi2omar;kita perlu peka

    maszul-aku sokong

    BalasPadam
  8. tahu serba sedikit ja hal politik...

    kang di katakan katak bawah tempurung lak xtahu lgsg hal politik..hehe

    lom mengundi lagik..eheh

    BalasPadam
  9. Ila-hahaha

    asamasin-yeleh kna bil tahu jugak

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik