nuffnang ads

Rabu, 10 Ogos 2011

kebaikan pandai sifir

1x2=2
2x2=4
3x2-6
4x2=8
5x2=10
6x2=12
7x2=14
8x2=16
9x2=18
10x2=20
11x2=22
12x2=24

Teringat aku dulu cikgu aku pernah berkata semua murid mesti hafal sifir 2 hingga 12 kerana kalau tak hafal nanti kena tipu dengan taukeh kedai.
Alhamdulillah setakad ni aku belum kena tipu lagi dengan taukeh TESCO hehehe....

11 ulasan:

  1. Haha dulu Wina pun kena suruh hafal sifir masa darjah 3 kalau tak silap. Samalah dari sifir 2 sampai 12.

    Oklah kut sifir 12 ada gagap sikit nak ingat. Hehe

    -wina1979-

    BalasPadam
  2. haha...

    dulu kalau tak boleh hafal sifir mama rotan tau..huawwaw

    sampai skrg pandai sifir jugak..ehhehe

    BalasPadam
  3. wina-darjah 3 mmg sifir kena hafal
    shuhaida- hahaha
    ila-rotan utk kebaikan
    rina-sifir 11 tutup mata bleh jawab

    BalasPadam
  4. Hana ada sindrom matematik. Memang tak suka lihat nombor. T_T

    BalasPadam
  5. hana;1st time dengar sindrom matematik

    BalasPadam
  6. Sue ada sindrom x boleh nak hafal nombor panjang2. nombor tel sendiri pun x boleh nak igt. siap salin no2 penting pastu letak dlm purse utk kecemasan.

    BalasPadam
  7. banyak manfaat hafal sifir ni..teringat plak kat siti sifir rancangan along dulu hehe

    dulu masa sekolah rendah, tiap2 pagi cikgu panggil student pegi ke depan time assembly suruh baca sifir..takut gilerrr time tu kalo tak hafal hehe

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik