nuffnang ads

Ahad, 7 Ogos 2011

Impian

Impian atau keinginan.Apakah impian  no 1 anda di dunia ini.Sudahkah ia tercapai.Ada impian menjadi kenyataan atau hanya sekadar impian sahaja.Apa beza impian dan cita cita.?? Ada orang impiannya berubah ubah setiap tahun.Setelah impian anda tercapai adakah lagi impian lain yang ingin anda capai.

Impian menjadi kaya....kaya yang bagaimana...menjadi jutawan....tak ramai orang yang menjadi jutawan .Hanya berniaga saja boleh menjadi jutawan.Berniaga kedai runcit atau jual goreng pisang rasanya sukar nak jadi jutawan.Bekerja makan gaji pun tak boleh jadi jutawan.Bermiaga berskala besar saja boleh jati jutawan ..itu pun kalau perniagaan itu maju.

Impian bahagia dalam hidup...hahaha apa itu bahagia......bahagia sepanjang hidup adalah sesuatu yang sukar di capai.Ada orang kata bahagia itu gembira atau senang hati.Pasangan bahagia bermakna pasangan yang senang hati dan gembira dengan pasangannya.Bagi orang yang sudah berkawen hari ini happy besok masam muka kemudian happy kembali jarang sekali gembira sepanjang hidup.......adakah ini juga di panggil bahagia.

Impian nak hidup susah....Rasanya tak ada manusia yang nak hidup susah.Orang susah pun impiannya nak hidup senang.Senang bermaksud cukup makan minum dan pakaian dan tiada beban hutang.
Impian..impian impian....ada beribu impian....apa impian anda?

9 ulasan:

  1. impian sy mcm²..mestilah semua yg best..tp rsnya ada sebhg akan tinggal sbg angan² psl sy x berusaha pon nk capai semua impian tu..

    BalasPadam
  2. Salam;
    impian adalah angan2..!!memang payah dicapai..tak ada manusia didunia ini yg betul2 dapat mencapai impian yg sebenarnya impiannya.

    BalasPadam
  3. Ehem semua orang nak bahagia. Bahagia apabila reda menerima susah atau senang.

    Impian saya ialah ingin memberi impak kepada orang lain. Ek saya bagi impak kat bro tak? :)

    -wina1979-

    BalasPadam
  4. Rina- Satu impian dh tercapai dh dikira cukup.

    Yusup-angan anagan mmb susah tapi syok.

    wina79- Fullamak ayat impak...secara jujur sedikit terkesan impaknya

    BalasPadam
  5. Alamak sedikit jer ke? :(
    Apapun terima kasih jawab pertanyaan saya dengan jujur.

    -wina1979-

    BalasPadam
  6. terlalu banyak impian utk diceritakan hehe

    BalasPadam
  7. abghani, sy rasa.. sy macam suterakasih..terlalu banyak impian untuk diceritakan. tapi, dalam banyak2 tu, saya ad niat,pasang impian, esok lusa bila ad rumah, saya nak ad ruang khas untuk bilik bacaan, penuh dgn mcm2 buku/majalah/bahan bacaan..sebab itulah minat sy sejak kecil lagi..hehhehe

    ~~tq abghani tuk nasht yg diberi kat entry lana tu.. ^__^

    BalasPadam
  8. InsyaAllah abghani..abghani pun mesti ad impian sndiri kan.. :) mudah2an, impian tu tercapai juga satu hari nanti.

    BalasPadam
  9. aah.. betul2.. terlalu banyak impian untuk di ceritakan.. hehehe

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik