nuffnang ads

Rabu, 14 September 2011

Jodoh Pertemuan-the right way and the right time

Jodoh pertemuan ajal maut adalah di tangan Allah.Ada orang jodohnya cepat dan ada yang lewat dan ada juga tak kunjung tiba.Bagaimana kita mencari jodoh.Lelaki mungkin dimulakan dengan mengurat dan yang perempuan tunggu di ngurat.

Kalau dahulu anak dara jarang keluar rumah.Jodoh hanya di sekitar kampung sahaja.Itu pun atas rundingan ibubapa.Kini zaman telah berubah.Anak anak muda semakin terpelajar.Lelaki dan wanita berpendidikkan tinggi.Merantau bukan satu masalah.Jodoh bukan disekitar kampung halaman lagi .Jodoh melangkaui di luar sempadan negeri,negara malah diluar sempadan benua.

Adakalanya mencari jodoh kita perlu bersosial,bekerja atau menyertai aktiviti masyarakat.Memerap dirumah rasanya jodoh sukar di temui.Sekurang-kurangnya kita perlu tonjolkan diri.Jodoh kini seumpama kita perlu berada di tempat dan masa yang betul.Kata orang putih the right way and the rigth time...maka kita akan bertemu bakal jodoh kita.

pssst...semasa penulis berumur 18th penulis pernah berkata dalam hati dimana jodoh penulis berada dan dia tengah buat apa sekarang.Bila penulis merantau ke JB dan bekerja disana ditempat dan waktu yang sesuai dengannya maka penulis bertemu dengan jodoh penulis.

21 ulasan:

  1. nk tya jugak la dimana dan apa yg jodoh sy sedang buat sekarang. hehe :)

    BalasPadam
  2. saya pun terfikir..siapa la Mr Right sy..hehhe

    BalasPadam
  3. tu la pasal. ape agaknye dia ngah wat kan. (xtau sape)heheh

    BalasPadam
  4. hahaha..
    bab jodoh nih pyh skit..
    hrp2 jmp y tbaek..

    BalasPadam
  5. Jodoh dan ajal maut semua di tangan tuhan. ^_^

    BalasPadam
  6. salam...semoga kita bertemu dgn jodoh yg baik...

    BalasPadam
  7. siapa yg tak nak jodoh yang baik. tp semua tu terletak pada-NYA. kite hanya mampu merancang dan berdoa saja lah. ;)

    BalasPadam
  8. persoalannya jodoh perlu dicari atau ditunggu?

    BalasPadam
  9. entri ni buat shera terfikir siapa dia jodoh shera, di mana dan bila ia akan hadir...

    BalasPadam
  10. Samalah terdetik juga siapalah jodoh Wina. Betul jodoh pada masa tepat semua dah ditentukan Allah. Bersangka baik denganNya. Buat masa sekarang Wina cuba perbaiki diri (walaupun kadang-kadang gagal) dari masa ke semasa supaya dapat jodoh baik.

    -wina1979-

    BalasPadam
  11. buat echa rase mcm bile la nak berjodoh ni.haha

    BalasPadam
  12. dear all:dont wory jodoh akan dtg bila masanya telah tiba.

    BalasPadam
  13. Berdoalah soulmate kita tu di kalangan orang baik-baik. amin

    BalasPadam
  14. teringat ketika sek men...dalam 3 sahabat dkna paling peramah dan pernah terkeluar dari mulut dkna...

    'dilah orang pertama kawen'..pendiam
    'eyna orang kedua'...ramah bertempat
    'aku orang last kawen dari korang'..paling ramah :)

    dan sekarang menjadi realiti...2 sahabat dkna dah kawen..dkna jer belum..hihiiiii..

    dkna sudah bertemu pasangan hidup tapi belum pasti dia jodoh kita selagi tak kawen...dan bila dah kawen belum pasti dia jodoh hingga akhir nafas..tapi mintak dijauhkan dari kes cerai berai..

    BalasPadam
  15. akak alin sekarang umurnye lewat 20an.mak sgt2 risau sbb kakak blum bertemu jodoh.hu3

    BalasPadam
  16. sentiasa mengharap dpt jodoh yg baik...;d

    BalasPadam
  17. azie bukan tertnya apa jodoh azie buat sekarang..
    azie tengah dok fikir sape la jodoh azie sebenarnya..huhu

    BalasPadam
  18. H.J -jodoh org malaysia tk menentu kekadang org arab,nepal,bangla,lombok,org putih..merentasi sempadan negara.

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik