nuffnang ads

Jumaat, 9 September 2011

Hutang..hutang...hutang

Zaman sekarang bila kita perlukan sesuatu yang terlalu mahal kita
perlu membuat pinjaman iaitu dengan kata lain berhutang.

Beli kereta kita pinjam dengan bank.Kereta belum habis bayar dah di trade in..tukar kereta lain..hutang lagi.Syarikat kereta pula berlumba lumba keluarkan model baru yang memikat.Asyik tukar kereta sampai bila nak habis hutang.

Beli rumah pun hutang juga.Pinjam dengan bank atau gomen kemudian ikat 20-30 tahun baru habis bayar.Lamanya berhutang..sudah tua baru habis bayar.

Nak pergi shopping..guna kad kredit..bunyinya macam guna duit sendiri tapi sebenarnya kita berhutang.Bank bagi pinjam..bayar kemudian.

Nak belajar pun hutang.Pinjam dengan bank,ptpn dan sebagainya.Habis belajar kena bayar semula.

Hutang...hutang...hutang..hidup di kelilingi hutang.Hutang wajib di bayar.Pandai berhutang pandailah membayarnya.
Kalau tak berhutang susah juga kita nak memiliki seperti perkara diatas.

psssst......hutang puasa jangan lupa ganti.

14 ulasan:

  1. Hutang memang membebankan fikiran. Seelok-eloknya jangan berhutang kalau takde keperluan.

    -wina1979-

    BalasPadam
  2. Salam;
    Ada juga orang kata kalau tak berhutang tak berharta...

    BalasPadam
  3. memang tak kan habis la hutang klu cm tu.

    BalasPadam
  4. berhutang sebab nak berlagak kaya buat apa kan. baik hidup bersederhana. ;)

    BalasPadam
  5. salam...betul tu kalau x berhutang x dpt benda2 tukn...tapi bila dah berhutang mendtgkn masalah plak...
    susahnya nak hidup ...tapi kalau dah berhutang kenalah settelkn supaya senang diakhirat nanti...:)

    BalasPadam
  6. adoi,,btl tu...

    yg pasti skrg saye dah ade hutang ptptn & hutang puase..kih3

    semoga sempat byr hutang ^^

    BalasPadam
  7. dear all:- aper aper pun hutang perlu dibayar.

    BalasPadam
  8. sy pun byk hutang...kahkah...utang dgn mak pun ada..tapi dah mintak halal dagn mak..hek...;d

    BalasPadam
  9. hutang puasa 2penting.hehe.tp hutang len pon mmg kena byr.dpt gaji tolak hutang dulu baru pk bnde lain.hmm =)

    BalasPadam
  10. Run away:-anak bertuah

    echa:- kena byr sebelum padam..hehehe

    BalasPadam
  11. Tak suka berhutang. Tapi nak beli kereta cash, xde duit plak. Kena jugak berhutang. lalalala :-p

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik