nuffnang ads

Rabu, 28 September 2011

kalau aku kaya.....

Kaya harta atau kaya budi pekerti atau keduanya sekali.
Semua orang punya impian untuk jadi kaya raya atau jutawan.

Kalau semua orang kaya siapa pula nak jadi miskin.
Kaya dan miskin ada hubung kait.Orang jadi kaya sebab ada orang miskin.
Orang miskin bekerja untuk orang kaya.Mereka di bayar gaji.

Kalau anda tiba tiba menjadi kaya apa perkara pertama yang anda buat?
Hehehe...berangan sikit.

18 ulasan:

  1. nak gi Sydney. kereta, rumah semua x pedulik. haha

    BalasPadam
  2. salam;
    tak tahu apa yang aku nak buat bila aku kaya..mungkin beli benda yang teringin nak beli dan mkm benda yang terasa nak mkn....

    BalasPadam
  3. Nak berhenti kerja. Hahahaha -----> otak tgh tension pasal keje, tu je yg terfikir dlu.

    BalasPadam
  4. kita enjoy!!! hehe. beli rumah dulu. tu yg penting.

    P/S: da kaya zakat jgn luperrr haaa.hehe

    BalasPadam
  5. saya nak bawak mak ayah saya gi haji @ umrah :)..dorang nak sangat pergi ke sana

    BalasPadam
  6. dkna kene kaya dulu baru tau apa nak buat...heheeee

    BalasPadam
  7. Nak buat apa ek? Selesaikan yang wajib. Ada hutang bayar dan kerjakan haji.

    -wina1979-

    BalasPadam
  8. salam abghani...kalau mama semuanya mama nak lakukn pergi haji,tolong anak2 yatim,selesaikan hutang,dirikan masjid n rumah anak2 yatim dan mcm2 lg...:)

    BalasPadam
  9. nak bayar hutang dulu.. pastu baru fokus pada keluarga dan seterusnya bantu mereka yang memerlukan.. tak banyak sikit akan cuba dibantu..

    BalasPadam
  10. kalau la kalau tak ada kan baus tak perlu nak berkalau kalau ...

    BalasPadam
  11. dear all:aper aper pun kalau nk kaya kerna berusaha ilmu dan pelajaran itu penting

    BalasPadam
  12. settlekan kesemua hutang..tunaikan haji..kasik kesenangan kat mak ayah dan adik beradik..lps tu sediakan yayasan utk bantu org yg memerlukan..bina masjid


    mmg itu impian sy..moga tercapai satu hari nanti..

    BalasPadam
  13. Sy nak g jalan2...beli barang manyak2...wah...best wooooooooooo...

    BalasPadam
  14. jap , nak pikir nak buat ape kalo kaya..heee

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik