nuffnang ads

Selasa, 14 Jun 2011

Satu Perjalanan Januari 1992

Bye bye!! tahun 1991 dan hello tahun 1992..di bilik bujang yg sarat dengan almari pasang siap aku memikirkan untung dan rugi di tahun 1991 dan apa dugaan dan cabaran yang mendatang di tahun 1992.Aku memasang azam untuk bekerja lebih kuat dan berjaya dengan apa yang akan dirancang.
Kring..kring...kring..satu panggilan yang tidak disangka sangka nora call aku dan ajak aku keluar dan berjalan jalan di tempat biasa di pantai lido.Hati rasa gumbira dapat berjumpa.Bual bual biasa tanya perkembangan diri masing masing.Dia seperti menanti aku berbicara tentang hubungan yang lebih erat...tapi lidah aku menjadi kelu..aku tidak bisa berbicara tentang cinta...sememangnya aku belum bersedia dan aku bukanlah seorang lelaki yg baik ,romantik dan punya kerjaya yang menjamin masa depan.Aku tahu kalau aku berbicara tentang cinta....aku pasti dia akan minta ikatan  pertunangan dan seterusnya berkahwin.Dari segi pengalaman aku wanita kalau umur 22 tahun keatas fikirannya akan terarah kepada kehidupan berkeluarga tapi bagi lelaki macam aku masih perlu satu kehidupan yang bebas dari kongkongan.Walaupun aku sukakannya tapi aku berpendapat biarkanlah dia mencari lelaki yang boleh memberi kebahagiaan dan menjamin masa depannya.Aku ibaratkan perhubungan ini seperti jadual perjalanan hidup aku dan dia walaupun bertemu di persimpangan jalan tapi kita berlawanan arah tuju atau kata orang putih its not the right way and the right time.Kita bertemu dimasa dan waktu yang salah....aku minta maaf ......banyak banyak minta maaf.Aku ......bukan lelaki yang sesuai untuk menjadi pasangan hidup mu....jutaan kemaafan...jiwa terasa bersalah kerna telah mengecewakan hati seseorang insan yang pernah hadir dalam hidup aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan dari Blogger terbaik