nuffnang ads

Selasa, 2 Ogos 2011

Satu Perjalanan Febuari 1997-Kejutan

Kini anak aku telah berusia 6 bulan.Sudah pandai meniarap.Aku rajin melayannya.Suka tengok dia ketawa dan tersenyum.Rutin  harian macam biasa tidak berubah.Kadang kadang memang rasa penat...nak buat macam mana itu sudah tanggung jawab.

Raya tahun ini raya pertama aku beraya di Johor dan hari kedua balik ke Melaka.Pertama kali raya bertiga.Baju raya sedondon.

Berita memeranjatkan isteri aku mengandung lagi....hahaha.Kini kandungan berusia hampir sebulan.Pada awal perkawinan sukar untuk mendapat anak...bila dah dapat seorang akan menyusur lagi seorang.Rezeki anak.
Kalau tiada aral melintang anak kedua akan lahir pertengahan bulan september.Bermakna anak pertama baru berumur 1 tahun anak kedua bakal lahir.Jarak selang setahun.Anak sulung belum puas bermanja dah dapat adik lagi seorang.Lagi pun  impian aku nak punyai anak ramai sekurangnya 5 orang.

Kalau kita lihat ibubapa kita dan orang dahulu memang mereka punya anak yang ramai.Tak pernah pula kita dengar ada antara mereka mati kelaparan.Adik beradik aku sendiri ada 9 orang dan keluarga ayang aku ada 14 orang adik beradik.Aku percaya setiap anak ada rezekinya.........

4 ulasan:

  1. Tambah lagi sorang anak. Hehe sekali dapat rapat2 pula jarak :)

    -wina1979-

    BalasPadam
  2. seorang ibu mampu menjaga sepuluh org anak..tapi sepuluh org anak tu belum tentu mampu jaga seorang ibu..

    BalasPadam
  3. wah rapatnya..rezeki Allah dh bagi kan..agak² anak abghani dah cukup 5 ke x nih eh? hehe..x sabo nk tunggu cerita

    BalasPadam

Ulasan dari Blogger terbaik